Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det å bli tynn i håret

tekaffe

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt _tykt_ hår, og til tross for at min far er skalla(a clue, sherlock) har jeg aldri en gang sett det som en mulighet at jeg selv en dag ville bli det. En gang i løpet av det siste halvåret gikk det derimot opp for meg at jeg har begynt å få viker, i en alder av 21. Jeg har fortsatt mye hår og en skikkelig sveis, og kommer nok til å ha det i noen år fremover - men jeg vet at jeg kommer en dag til å bli skallet.

Dette var en litt kjip ting å innse, men samtidig er jeg jo ikke akkurat alene om å bli skallet :p Det er et faktum at man med store viker/veldig tynt hår ser best ut om man skinner seg helt/trimmer til noen mm, og det jeg lurer på er: hvordan får man til overgangen mellom å ha litt viker til å klatre seg? Hvor langt kan man "tyne det", dvs ha litt lengde selv om man har viker(Per Sandberg har for eksempel tynt det altfor lenge)?

Det verste er at jeg tror jeg kommer til å se dårlig ut uten hår :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med tyning kan jeg ikke svare på, har ikke peiling. Men, det at du begynner å få viker er ikke nødvendigvis en grunn til å tro at du begynner å bli skallet. Tvert imot, jeg har f.eks viker, men håret mitt er tjukt og vokser fortere enn noen andre jeg kjenner, får alltid kommentarer at jeg må klippe meg igjen etter 1 måneds tid. Når det gjelder gener og slikt, så er det faren til moren din du bør se på, om han har miste håret tidlig eller ikke. Hvis han har det så er sjansen stor for at du også vil det og motsatt. Ingen i familien min har noensinne vært skallet dog, så jeg er glad for det. :)

Lenke til kommentar

Så en Episode av Oprah med Dr. Oz "Mens Edition". Han nevnte noe som forhindrer hårtap, en eller annen pille. Sjekk det ut på youtube eller no, sikkert et eller annet sted der, MEN det får ikke håret til å gro ut igjen. Den bare forhindrer at du mister hår "sekker".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...