Gå til innhold

Kjøp av Wii som bursdagspresang

MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

Guttungen ønsker seg svært gjerne en Wii til bursdagen og jeg har egentlig ikke særlig lyst til å skuffe ham :)

Selv har jeg minimalt erfaring med denne konsollen annet enn det lille jeg har hørt i forbifarten på nettet. Har nå søkt litt mer spesifikt og lurer fremdeles på noen spørsmål.

Kan denne konsollen spille av DVD eller musikkcd'er?

Etetr det jeg ser så følger Wii Sports med pakken som selges. Kan dere anbefale noen andre spill til en gutt på 10 år? Han liker veldig godt ratchet og clank lignende spill. Helst ikke noe som er så veldig avansert. Han er ikke så stø i engelsk :)

Ellers noe spesielt jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det er en OK konsoll det!

Det finnes faktisk også noen spill som krever at du bruker kroppen litt, f.eks Wii sports (følger med til wii-en)

Den kan dessverre ikke spille av musikk cd-er eller DVD-er, med mindre du har en ModChip installert!

Hvis det var ett spill jeg skulle anbefale, må det bli Super Mario Galaxy!!

Det er et plattformspill, der er målet å samle 120 stjerner, på mange forskjellige, fargerike baner!!

Hvis han liker musikk, så er også Guitar Hero 3 noe å anbefale! Det er et 12+ spill, men det er kjempemoro!! Grunnen til at det er 12+, er vel at det blir veldig vanskelig etterhvert.

EDIT: Wii-en kan ikke spille av CD-er uansett om du har en ModChip!

Kun DVD-er

Endret av mattyp
Lenke til kommentar

Nei, Wii kan ikke spille av musikk og Dvd. :dontgetit:

Spill jeg kan annbefale til en 11 åring er: Super mario galaxy, Mario kart Wii (11.April), Zelda: Twilight princess, Links crossbow trainging, Wii play, Mario party 8, Warioware: Smooth moves, Super monkeyball, Rayman Raving rabbids 1 og 2, Zack og wiki og Guitar hero 3 Jeg tokk meg friheten til og se gjennom en liste over wii spill og plukke opp de jeg tror en 11 åring vil like.

Utifra sånn du beskriver han tror jeg han kommer til og elske super mario galaxy.

Verken du eller han kommer til og bli skuffet og det komemr hele tiden nye spill.

Nå for tiden venter de fleste på Smash bros brawl som er ett slåssespill med Nintendo figurer.

Edit: Zack og wiki og Twilight princess kan kreve litt engelsk kunnskaper.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Jeg kan også anbefale Super Mario Galaxy på det sterkeste!

Det er ett spill som ikke er noe særli krevende, men er proppet av morsome oppgåver!

En fryd av farger og ett fantastisk lydspor gjør dette til en av de beste spillene som kom ut i 2007, verden over! Sider som www.spillmagasinet.no kan hjelpe deg til å gjøre rett valg når det kommer til flere spill.

Når det kommer til selve maskinen er det nok ikke noe du vil angre på! Selv har jeg ikke angret ett sekund! At det ikke går an å spille av DVD-er og CD'er var ett tilltak fra Nintendo for at konsollen skulle bli billigere, og er egentli ikke det du kommer til å savne mest. Det bør og nevnes at Nintendo Wii er en konsoll med framtid og stor variasjon i spillene. Tviler på at det blir noe du lar støve ned etter ett par mnd ;)

Lenke til kommentar

Takker alle for svar! Høres meget bra ut dette :)

Gitar Hero har han på PS2 så det kan jeg drøye, men super mario vet jeg han liker så det er et godt tips.

Er ikke så farlig at jeg ikke kan spille DVD eller musikk. Liker konsoller som også har litt aktivitet i seg og gleder meg til å spille dette sammen med guttungen:)

Takker igjen!

Lenke til kommentar

Gitar Hero har han på PS2 så det kan jeg drøye, men super mario vet jeg han liker så det er et godt tips.

Er ikke så farlig at jeg ikke kan spille DVD eller musikk. Liker konsoller som også har litt aktivitet i seg og gleder meg til å spille dette sammen med guttungen:)

Takker igjen!

Du blir storfornøyd! Både du og han kommer til og storkose dere :)!

Lenke til kommentar

Takker igjen!

Om 8 år vil "gutungen" sitje på diskusjon.no og fortelle kor glad han er for at faren hans introduserte han for Mario Galaxy. :) Dette er min spådom i alle fall.

Lenke til kommentar

Tror nok det blir bra greier :)

Føler det blr mye spilling iblant, men det er mest når været har vært så gale som i det siste. Han får også sykkel og fiskeutstyr som han liker godt så satser på at det veier opp litt.

Er jo selv gamer så jeg vet jo hvor moro det er :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...