Gå til innhold

Canal Digital HD-PVR ! Endelig

Anbefalte innlegg

Jeg er også interessert i om det kommer en ny modell snart. Har nettopp sagt opp RiksTV og skal bestille Canal Digital når jeg går lei av å se NRK1 og TV2 på analognettet.

Sagem klarer aldri lage noe som er uten feil, har jobbet med Sagem-mobiler i 5 år. Dessuten liker jeg ikke designet på denne PVR-boksen, jeg ser helst at den er helt svart og har kun rette linjer (kravstor, jeg vet..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, dumt at de opplever så mange problemer, men virker hovedsakelig som det er kabel-tv boksen det er noe feil med.

Men er det noen som vet når og om det kommer ny boks? Den andre er som sagt et år gammel, og har pokker meg samme pris som når den kom på markedet

Lenke til kommentar

Fikk min nye dekoder i går (KabelTV dekoder) og er så langt godt

fornøyd med den.

Eneste problemet er at TV'en ikke starter opp automatisk når man

skrur på dekoderen. Man må bytte til HDMI kanalen via fjernkontrollen.

DVD spilleren min får TV'en automatisk til å starte på HDMI inngangen.

Det fine med den nye dekoderen er at den også tar inn bakkenettet.

Får bare inn nrk1,2 og 3 på bakkenettet, men får sikkert inn TV2 også

hvis jeg får tak i programkortet som RiksTV gir ut gratis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg opererer med 86 i styrke som tilsvarer ca 40% og bruker bare en parabolkabel tilkoblet for øyeblikket.

Oppdagede feil og irritasjonsmoment på Canal Digital sin ”HD PVR 101 ST” mottaker:

• Mottakeren bruker 34 sekunder på å starte når det ikke er noen feil.

• Når man slår på mottakeren skjer det veldig ofte at den starter opp med feilmeldingen” Problems receiving the signal”. Så må man gjerne restarte for å få signal.

• Mottakeren fryser veldig ofte og selv etter man restarter slår den seg av igjen automatisk. Selv etter 1 time med kontinuerlig restarting og samtidig ut og inn med strømkontakt så virker ikke dette. Trikset jeg da bruker er å la mottakeren starte uten coax kabel fra parabol for så å sette inn kabel igjen når den har startet opp. Da kommer bildet tilbake og mottakeren slår seg ikke av.

• Avspilling av opptak blir avbrutt når nytt opptak igangsettes i bakgrunnen.

• Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.

• HDMI 5.1 lyd mangler. Må hente ut 5.1 lyd med separat coax på s/p DIF utgangen.

• Opptak som fungerer skjer bare 50% av gangene. Med dette mener jeg at når jeg skal spille av opptak så stopper avspillingen etter 6 sekunder når lydsporet vanligvis trer inn. Når dette ikke skjer så stopper opptaket. For å komme seg rundt dette har jeg jo selvfølgelig et triks til dette også. Når avspillingen er fryst på denne måten må man bytte lydspor til polsk eller et annet språk ved å trykke på settings knappen og avspillingen fortsetter på polsk. La den gå i noen sekunder på polsk eller et annet språk før man så bytter tilbake til engelsk eller norsk. Da vil som regel avspillingen av opptaket fortsette på det valgte språket.

• Når hardisken begynner å fylle seg over 50% tar det ofte mellom 3-10 sekunder å bla igjennom hvert opptak. (Trykke 5 ganger og det skjer noe 3-10 sekunder senere).

• Kan ikke slå av TVen med kontrollen.

Kommentarer i Teknofil Nr1 2009 s 58-59 sier de også dette:

• Dårlig bilde, SD og HD kanaler.

• Maskinen låser seg og må restartes.

• EPG kun 47 timer frem.

• Avspilling av gammelt opptak blir avbrutt ved oppstart av nytt opptak ”i bakgrunnen”.

• HDMI lyd mangler 5.1 lyd.

• Resume fungerer ikke dersom man trykker exit/back ved avspilling av opptak, kun dersom man trykker stop.

• For høy hastighet på viften.

• Fjernkontroll som ikke virker godt sammen med lcd/plasma skjerm i rommet.

• Tungvindt å slette ett opptak om gangen.

• Treg oppstart

Teknofil Nr1 2009 s 58-59. Dette krever kommentarene at en mottaker bør kunne:

• Serieopptak

• EPG matrisevisning

• Pass through av bilde via HDMI for å overlate skaleringsjobb til receiver eller tv.

• Mangler sleep timer.

• PIP

• 5.1 lyd via HDMI.

Jeg gikk til expert med dette og får nå tilsendt en ny i posten i fra Canal Digital. En kamerat av meg har også hatt mye problemer med PVR 101 st mottakeren og Canal Digital har svart med å sende tilsammen 4 nye mottakere bare på noen få mnder. Blir aldri feilene rettet?Er jeg for optimistisk av å tro at alt vil bli fiksa ved neste oppdatering? Hvorfor har jeg ikke fått en eneste oppdatering siden 19 Januar?

Jeg får heller ikke pengene tilbake siden jeg kjøpte den 19 Januar 2009.

Endret av ajugland
Lenke til kommentar
Det ville være rart hvis den ikke var kompatibel siden de har lagt inn

bakkenettdekoder i den.

RiksTV har jo godkjent Sagem DTR 94250, og den ser jo kliss lik

CD sin HD PVR 102-CA dekoder.

RiksTV smartkort fungerer ikke i Canal Digitals satellitt HDPVR.

Canal Digital HDPVR fungerer kun med NRK TV og radio fra bakkenettet siden disse kanalene ikke

er scramblet. NRK er likevel på satellitt i bedre kvalitet så noe stort

behov får å benytte DVB-T tuneren er det ikke.

Lenke til kommentar

Hadde vanlig HD dekoder før men sendte den tilbake etter jeg ble lei av å måtte endre aspect ratio ved hver reklamepause ettersom den ikke hadde noe mulighet for å strekke ting slik man ønsker automatisk.

Ble 4-5 trykk på fjernkontrollen etter hver reklamepause på visse kanaler, og hele boksen var generellt lite brukervennlig.

Er dette fikset på til HD PVRen?

Lenke til kommentar
Jeg opererer med 86 i styrke som tilsvarer ca 40% og bruker bare en parabolkabel tilkoblet for øyeblikket.

Da er det antagelig noe riv ruskende galt med antenna eller LNB. Min HDPVR viser signalstyrke på ca. 180 på de fleste transponderene.

Bruker du Triax TD64 antennen, LNB og kabel som følger med i CD pakken eller har du en eldre antenne med LNB, diseqc switch osv. som kan gi trøbbel ?

Lenke til kommentar

Det vil komme en softwareoppdatering til HD-PVR dekoderen fortløpende. Den skal fikse ting som blant annet:

* Tekst-TV problemer

* Generell ustabilitet

* Dekoder slår seg av helt plutselig

* Dekoder vil ikke slå seg på

* Lang responstid ved bruk av fjernkontroll.

++++++

Problemet er at minnet gjør ALT for å gi brukeren best mulig bilde og best mulig signal, dermed har den ikke mer minne til overs for andre oppgaver som f.eks opptak, epg, tekst-tv etc. Den svarer da med hakking, frysing og ikke minst at den slår seg av!

Det er erfart problemer med HDMI kabel iforhold til software på HDMI og nye LCD/PLASMA Tv'er. Jeg vil anbefale å gi til innkjøp av en hdmi-komponent kabel, da det mest sannsynlig vil fikse mange problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...