Gå til innhold

Canal Digital HD-PVR ! Endelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva går jeg glipp av når jeg kun har et "Parabol-hode"? Eller kan boksen brukes til alt, bortsett fra å se på en kanal, mens jeg tar opp fra en annen?.

Vurderer å flytte i løpet av året. Om det skulle være kabel tv fra cd der jeg flytter. Kan jeg bruke denne boksen da? Til det meste?

Om jeg ikke kan bruke den, er det jo bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Hva går jeg glipp av når jeg kun har et "Parabol-hode"? Eller kan boksen brukes til alt, bortsett fra å se på en kanal, mens jeg tar opp fra en annen?.

Du vil ikke kunne ta opp en kanal og se på en annen. Man får heller ikke oppdatert software uten begge tunerene tilkoblet. Jeg har klart å få det til med en passivsplitter og etter en del styr fikk jeg inn ny software.

Jeg tror funksjonen med programmering av opptak fra EPG fungerer med 1 hode tilkoblet men jeg har ikke forsøkt

dette mye.

Lenke til kommentar

Takker for svar, ble "Litt" klokere. Men om jeg må kjøpe meg enda et parabol hode, og strekke enda en kabel inn i huset. Ja, da gidder jeg ikke å kjøpe denne boksen.

Og om jeg muligens flytter, og det skulle vise seg å være kabel tv (fra cd) der jeg flytter, ser jeg det an litt.

Lenke til kommentar

Jo, er sikkert greit at jeg kan få med et ekstra "Hode" Men må det en kabel til da helt inn til tuneren?

Og hvordan sette på et extra hode? Er litt grønn angående parabol utstyr, har hatt hjelp til montering.

Og så er det tungvint å komme til antenna, forøvrig en Triax, kjøpt i 2000.

Og har ikke lyst til å strekke flere kabler inn i huset.

Lenke til kommentar

Alastor, du veit ikke tilfeldigvis når/hvordan jeg kan få til å kjøpe PVR mottakeren m/tilbehør og ett ekstra rom pakke (norgespakken)? Ett ekstra rom pakke koster jo 990,-, men jeg vil da byte dekoderen i denne pakken med PVR og betale mellomlegget

Prata som sagt med ei dame i CD, men ho var litt fraværende, så er ikke sikker på at ho visste hva hun snakket om...

Lenke til kommentar

Nei, tror du misfortsto litt nå. Jeg har en dekoder i stua, og der har jeg norgespakken. Lurer på om jeg må ha meg en ny dekoder som jeg kan ha nede på rommet mitt, siden man må gå over til digitale signaler. Jeg trenger da den ett ekstra rom pakka fra CD.

Det jeg har lyst til, når jeg først skal kjøpe en ny dekoder, er å kjøpe en PVR. Så jeg vil bare kjøpe en av ett ekstra rom pakka, men der vil jeg bytte ut den standard dekoderen du får med, med en PVR.

Forståelig forklaring?

Lenke til kommentar

OK!

Jeg trenger kun å bytte ut eksisterende hode? Rett? Og det hodet får jeg fra cd? Til hvilken pris, eller er det gratis? Og trenger ikke ny kabel eller annet?

Trodde det måtte to kabler inn i huset, ser jo slik ut når jeg leser manualen til boksen på cd. Se side 8 0g 9 Og side 14 der det står: Koble den ene antennekontakten i SAT.1 Kontakten og den andre i SAT2 Kontakten. Men går jo ikke når jeg kun har en kabel.

http://canaldigital.no/upload/35013/Instbr...PVR%20feb08.pdf

Lenke til kommentar
OK!

Jeg trenger kun å bytte ut eksisterende hode? Rett? Og det hodet får jeg fra cd? Til hvilken pris, eller er det gratis? Og trenger ikke ny kabel eller annet?

Trodde det måtte to kabler inn i huset, ser jo slik ut når jeg leser manualen til boksen på cd. Se side 8 0g 9 Og side 14 der det står: Koble den ene antennekontakten i SAT.1 Kontakten og den andre i SAT2 Kontakten. Men går jo ikke når jeg kun har en kabel.

http://canaldigital.no/upload/35013/Instbr...PVR%20feb08.pdf

Leste på et annet forum nå, tror jeg drøyer denne en liten stund til:

http://avforum.no/forum/satellitt/68996-mi...nye-hd-pvr.html

Lenke til kommentar

Alt du treng er ein ny nedføringskabel og eit hovud med (minst) to uttak, dersom du ikkje alt har det. Dei to uttaka koplar du til kvar sin kabel, som du så koplar til kvar sin tuner (sat1 og sat2). Fleire hovud på same antenne er berre aktuelt dersom du ynskjer å ta imot signal frå fleire satelittar. I så fall måtte parabolen ha plass til meir enn eitt hovud (evt. måtte du ha fleire parabolar), og du ville dessutan måtte kople hovuda saman via ein diseq-svitsj for kvar nedføringskabel.

Lenke til kommentar
Alt du treng er ein ny nedføringskabel og eit hovud med (minst) to uttak, dersom du ikkje alt har det. Dei to uttaka koplar du til kvar sin kabel, som du så koplar til kvar sin tuner (sat1 og sat2). Fleire hovud på same antenne er berre aktuelt dersom du ynskjer å ta imot signal frå fleire satelittar. I så fall måtte parabolen ha plass til meir enn eitt hovud (evt. måtte du ha fleire parabolar), og du ville dessutan måtte kople hovuda saman via ein diseq-svitsj for kvar nedføringskabel.

Takker for svar. Altså trenger kun å bytte ut eksisterende hode. Greit så langt. Men må strekke en kabel paralelt med den som er der fra før. Det vil si 2 stk. kabler fra antenna og inn i huset.

Litt tungvindt i denne leiligheten for tiden (strekke kabel), og må nok drøye det litt tror jeg

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei!

Avventet å kjøpe PVR fra CD, og har tenkt å invistere i en ny nå i nærmeste fremtid. Men den gamle er nå rundt ett år gammel, så er det noen som har hørt om en ny som skal komme på markedet? Sjekket også CD sin nettside, men til min forskrekkelse hadde ikke prisen godt ned :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...