Gjest Gutt16 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei. Dama mi går på p piller, men hun er ikke så flink til å ta den samme tid hver dag Det hender ofte , kanskje hver dag at hun venter to og kanskje tre timer etter tiden hun har satt seg før hun tar pillen. Er dette farlig? Blir det større sjangs for graviditet? Og kan man egentlig stole på p pillen? Hvor sikker er den egentlig? Tusen Takker for svar Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Poenget er bare at det skal være ca. 24 timer mellom hver gang. Hvis hun *alltid* tar den to-tre timer etter et visst klokkeslett så er det jo til samme tidspunkt hver dag da P-pillen er veldig sikker, over 90% (husker ikke helt nøyaktig hvor mye mer, dette kan du finne på google) men kun når den tas riktig og ikke glemmes. Hvis det varierer veldig mye, altså til forskjellige klokkeslett hver dag, kan det bli mindre sikkert. Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hm ok. Men sikkerheten til pillen , plir den svekket om det er av og til, kanskje opptil 4 - 5 ganger i uken, 2-4timer etter hun skulle tatt pillen? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har aldri tatt pillen til samme tidspunkt. Er alt for distre til å klare det. Det skal nok mere til enn noen få timer. Lenke til kommentar
Dorothy Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 I pakkningsvedlegget står i grunn alt man trenger å vite. Man skal i hvertfall ta det neste pilla før det har gått 36 timer siden man tok den siste. Om man har diaré eller kaster opp i løpet av de to første timene etter man har tatt pilla, er det ikke sikkert å ha sex uten annen prevansjon.. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 p-pilla er, hvis den blir brukt slik den skal, 99% sikker. Men når man trekker fra usikkerheter som at man tar den til ujevne tider, og at man kanskje glemmer den noen dager, så synker sikkerheten til 96-97% etter hva jeg har lært. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis man tar pilla innen 12 timer etter den tiden man har satt seg (eller som Dorothy skriver, 36 timer etter den forrige) er man trygg som et egg i bomull. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg er utrolig glemst,og det har hendt tusen ganger at jeg har glemt å ta en pille når jeg skal ta den, og tatt den 10-12 timer senere . Har gått bra med meg i 7 år så langt Hormonpiller er vel slik som skal tas til akkurat samme tid hver dag,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg