lasse_hansen87 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei sann! Kjører Vista Ultimate.. Og kunne tenkt meg å fiksa litt på skrivebordet og sånn.. Og har brukt WindowsBlinds før til XP, osv.. Var fornøyd da.. Men er en stund siden nå, anbefaller dere WindowsBlinds? eller et annet program for å fikse på Skrivebordet, osv??? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Å betale for noe du kan gjøre gratis ser jeg ikke helt vitsen i. Greit nok, programmer som windowsblinds gjør prosessen ganske enkel, men det er ikke spesielt komplisert å gjøre det manuelt heller. Det første du må gjøre er å patche uxtheme.dll, det kan du gjøre med et program som heter VistaGlazz. Ved å gjøre det gjør du det mulig å bruke usignerte temaer til Vista som du kan skaffe fra f. eks. deviantart. Når du har funnet et tema du liker må du kopiere filene du laster ned hit: C:\Windows\Resources\Themes. Den enkleste måten å aktivere temaet på nå er å dobbeltklikke på visual style filen som nå ligger i tema-mappen din eller høyereklikke på skrivebordet ditt og velg 'personalize' for så å velge 'window color and appearance'. Dette er litt mer jobb, men det er gratis og krever mindre ressurser av pcen din. Vistaglazz fungerer en så lenge ikke om du har SP1 lagt inn. Hvis du har det må du bytte filene manuelt. Det ligger en guide på siden til vistaglazz om hvordan du gjør det. Endret 10. mars 2008 av miCro Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Men har tenkt å kjøpe et, drev å skulle ordne med den uxtheme.dll fila når jeg hadde XP, og har jo sånn license kode for programmet... Koster ikke så mye å oppgradere eller noe fra den jeg hadde... Så jeg lurte på om folk anbefalte WindowsBlinds eller et annet slikt sånn program? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 ingen tips? WindowsBlinds funker fint i vista?? Ingen bedre programmer? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hvis du absolutt vil bruke penger på noe du kan gjøre gratis (og bedre) selv, så er WindowsBlinds veien å gå. Programmet fungerer med Vista ja. Endret 11. mars 2008 av miCro Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Har dårlige erfaringer med den dll fila osv, mulig jeg har gjort noe feil eller noe.. men synes jeg fikk det bedre til med WindowsBlinds Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Fungerer forresten WindowsBlinds med den norske versjonen av Vista? Og hvordan fungerer det evt når jeg legger inn SP1? Endret 11. mars 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Den fungerer med den norske utgaven av Vista ja. Jeg søkte kjapt og det ser ut til at WB fungerer med SP1. Jeg tør imidlertid ikke si det helt sikkert, da slike programmmer ofte får problemer når såpass store endringer som en SP implimentert. Det er uansett en måned til SP1 for norske utgaven av Vista dukker opp, så om det er inkompabilitetsproblemer så har de god tid på å få oppdatert programmet Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 okay, da takker jeg for all hjelp =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå