Rottenspacehead Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Har akkurat sikra meg Dali Mentor 2 høytalere og trenger stativ til dem. Noen forslag til stativ til maks 1000 lappen ? sort er vel det greieste. Endret 10. mars 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Sikkert jeg som er blond, men fant ingenting der jeg.. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Under Diverse i nettbutikken. Frode Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Se der ja.. der hadde de litt utvalg. Så på disse. B-TECH BT608B - Sort, par NOK 898.00 Lekkert og rimelig høyttalerstativ som kan sandfylles. Høyde uten medfølgende spikes 795mm, topplate (BxD) 150x150x2,5mm, bunnplate 240x240x3mm, vekt (par/kg) 12 med sand. Pris pr. par Burde de gå fint med Mentor 2 ? SAndfylle.... kan man bare skaffe noe billig sand selv og fylle opp ? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Empire RC-30 - Sort, par 2800kr Lurer på om jeg skal satse på de muligens, var ganske tøft design osv.. daliene burde vel bli fornøyd da. Noen eventuelle andre forslag ? Endret 12. mars 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Empire er et veldig godt alternativ. Jeg hadde noen lignende stativ fra Target sammen med noen Sonus Faber, og det fungerte veldig godt. Bruk Blu Tack mellom stativ og høyttaler. Frode Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Selv skal jeg kjøpe disse... http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,210&id=536 Koster akkurat 1000kr + frakt da! Men vet jo ikke om de er gode nok til så pass dyre høyttalere som du har. Selv skal jeg bruke dem på et par QLN bakhøyttalere til 2000kr Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Var freshe de du linka til der også, bare har i huet at siden jeg bruker så mye cash på front/bak høytalere, så kan jeg spandere på skikkelige stativ også som får høytalerne til å kose seg maks, også ser det jo litt bedre ut med de empire (i mine øyne ihvertfall) Men er ikke sikker enda, 2,8k for stativ er stivt =p hadde egentlig da planer om å bruke maks 1k for det... menmen.. who knows. FHL: Blu tack.. er det for å klistre høytalerne fast til stativene ? trudde det var bare å skru fast eller noe jeg.. men jeg har da ikke noe erfaring med stativ høytalere fra før. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,210&id=543 Så litt på disse også.. virka alright. eller er disse mer enn bra nok... Mentor 2 veier 10kg http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,210&id=540 Endret 12. mars 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 FHL: Blu tack.. er det for å klistre høytalerne fast til stativene ? trudde det var bare å skru fast eller noe jeg.. men jeg har da ikke noe erfaring med stativ høytalere fra før. Ja. Du kan selvsagt skru høyttalerene fast, men på de fleste høyttalere og stativ, er det ikke laget til skruehull. Blu Tack koster bare noen få kroner hos nærmeste bokhandel, og fungerer svært bra. Frode Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 okai. Men hvis de ikke kan skrues fast, vil det ikke bli ganske "løst" ved å bare klistre de fast og eventuelt mye mer vibrasjoner. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Å skru de fast er vel litt risikabelt? Materialet KAN sprekke, vil jeg tro. Og du får stygge merker under som ikke er reparerbart Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Ok,men da blir det aa klistre fast Endret 13. mars 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg har Dynaudio Stand1 selv og storfornøyd med det. Føler det er mye bedre byggekvalitet enn Apollo sine f.eks. Tunge og solide, og slankt og pent å se på. Synes nå jeg hvertfall. Kan skjule høyttalerkabelen i stativet, samt kammer for sandfylling selvsagt. Er også vibrasjonsdempende matriale i bunnplaten, samt spikes til og sette høyttalerene på! Noe som er en ganske genial ide. Kan selvsagt fjerne de hvis du vil skåne høyttalerene for spikesmerker. Blir det for puslete for deg så kan du jo selvsagt se på storebroren som er mye av det samme, bare heftigere Dynaudio stand4 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Eventuellt Sound Organisation Z324 til 600kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Sikkert fine de, men Apollo A3/7 er nok å foretrekke når det tross alt er en høyttaleren i Mentor-serien som skal brukes. Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) ups feilpost. Endret 7. april 2008 av terje142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå