docoma Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Har kommet over problemer med å koble min bærbare ECS Desknote a901 til en del tv apparat. På mange tv'er fungerer alt fint (kobler til med s-video kabel, evt. med scart overgang), men på noen tv'er blir bildet bare svart-hvitt. Problemet kan fikses i enkelte tilfeller med å endre på bilderotasjonen og lagre endringene, ikke noen logisk løsning, men på andre billigere tv'er har jeg hatt lite hell med å få farger på bildet. Dette problemet også kommer når jeg kobler til en dyrere tv med egen s-video utgang og masse fancy instillinger? Jeg så en side som reklamerte med s-video -> scart overganger som fikser problemet, men disse var ikke billige og måtte bestilles fra USA. Er det noen der ute med en bedre løsning? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Du får kjøpt kabler som ordner dette flere plasser. Bl. annet elkjøp. Du må sikkert ha en S-Video -> Composite kabel. Forskjellen på S-Video og composite er at på S-Video så har du 2 signal kabler(En for bilde og en for farge/lysstyrke tror jeg. Er ikke helt sikker) For å få et composite signal fra S-Video, så må det kobles en liten kondensator mellom disse to signal kablene og kjører det ut på en kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå