Stigma Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 husker jeg så en dokumentar om en ape som man leste og avkoda hjernebølger til bevegelser, utgangspunkt i et spill den lærte seg leste dem av hvordan kodingen forgikk så koda dem dem og det som var stilig var at bevegelsene fortsettet når apen slap han taket i på spaken den brukte. alså dem hadde klart å lese tankene til apen gjennom eksperimentet. Den dokumentaren så jeg også. Det er vel i grunnen ganske lignende teknologi som brukes i NIA'en til OCZ. Det blir virkelig spennende å se hvor godt den fungerer i praksis. -Stigma Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Teknikken bak denne enheten har vært i medisinsk bruk i mange år. EEG kalles dette. Epileptikere er ofte inne til eeg-undersøkelser, der man har avansert medisinsk utstyr som leser de samme signalene denne ocz-enheten gjør. Forskjellen ligger i at med ocz nia kan man mappe visse "signaturer" til knappetrykk på en datamaskin. Og jeg regner med at ocz nia er ganske mye mindre sofistikert enn apparater til medisinsk bruk. Når det er sagt, ser jeg for meg at ocz nia kan ha en del bruksområder utenfor spillverdenen også. Jeg har nemlig en pc som tar seg av underholdningen i bilen. Det kunne være morsomt å bruke ocz nia som "handsfree" til denne. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har testet en i noen dager nå, og synes det er vanskelig å bruke det. Jeg har kanskje ikke nok styring på trynet Skal prøve litt til over helgen før jeg gjør meg opp en mening. Men moro er det i allefall Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Noen som vet navnet til hun dama på bilde? Hun var på tg også. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Gi meg heller en liten CPU/flashminne som monteres inn i hjernen og mates av elektrisiteten i kroppen, som kan ta for seg vanskelige beregninger og være et oppslagsverk^^ Endret 5. juni 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 En vinner blant de som er lam fra halsen og ned . Lenke til kommentar
bjornawarjar Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Etter store problemer med å komme forbi det første bildet, fikk jeg da lest artikkelen. Mest logiske slike jeg ser det, ville være at programvaren har funksjoner for hver enkelt tast på tastaturet + musebevegelser og -klikk. Dermed kunne programvare være utstyrt med en slags lærefunksjon som blir mer og mer presis. På denne måten vil bruker og maskin fungere bedre og bedre sammen. Ligger kanskje litt inn i fremtiden for forbukermarkedet, men det sto faktisk en artikkel om dette i bruk i vitenskapsøyemed i Illustrert vitenskap for et par år tilbake. Fremtiden ser lys ut. Lenke til kommentar
Cwest Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg er neppe alene om å ofte i løpet av dagen irritere meg over å måtte vente på maskinen for å levere input, og NIA kommer neppe til å forbedre situasjonen før jeg legger om helt fra programvare som misforstod WYSIWYG ved UI-design. Intuitiv programvare, mange takk? Snakker man fremtidig UI er det lite annet enn BCI som faktisk gir store fordeler. Relativt kort treningstid (især dersom man begynner i barnehage/barneskole og utvikler et standardisert system for å gi kommandoer - piktogrambasert input i tillegg til direksjon for eksempel? Kombinasjoner av forskjellige triggerstates vil tilsi forskjellige signaler som kan kombineres til abstrakte symboler - langt flere tastemuligheter enn hvilket som helst keyboard og langt mer praktisk og raskt - men kineserne har vel allerede oppdaget det ...) og rimelig intuitivt. Den store utfordringen har vært å finne de frekvensene som er lettest å lese pålitelig. Siden NIA fra OCZ egentlig er rebundle av proprietært overpriset og lukket graps utviklet på grunnlag av åpen og fri forskning er det betimelig å stille spørsmålet: Bør slik maskinvare og programvare ikke være åpen, uten trange patenter og basert på så standardiserte utgangspunkt som mulig? Helst noe med fornuftige utgangspunkt? (QWERTY vs DVORAK anyone?) Endelig kommer BCI, man kan ikke annet enn å glede seg - så vet vi jo alle hvilken pille man skal velge til slutt? Lenker for dere som ikke gidder å google. Wikipedia om emnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Brain-computer_interface En grei nok test: http://www.hothardware.com/Articles/OCZ_NI...uter_Interface/ Her er produktbeskrivelsen fra OCZ: http://www.ocztechnology.com/products/ocz_...mpulse_actuator Logiske konklusjonen: http://openeeg.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) ENDELIG har gaming blitt high fashion! Endret 28. august 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Burde vel være mulig å lage en slags recorder. Siden en har tilgang til 3 "frekvenser" kan en lage en recorder som fungerer på følgende måte: Frekvens 1 = 0 Frekvens 2 = 1 Frekvens 3 = Enter så lager man ett enkelt oppset for la oss si 10 komandoer. (Burde vel være nokk for det meste. I Spill) 0 = komando 1 1 = komando 2 00 = komando 3 01 = komando 4 Osv osv... Når en har lært seg å "execute" en frekvens ved bruk av NIA ser jeg ikke noe problem i å lage noe slikt som dette. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvor blir det av testen på dette her da? Jeg melder meg frivillig som forsøkskanin! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Venter jeg også.. kunne vært kult å brukt i jobbsammenheng også kanskje? ser jævli chill ut å sitte uten å røre musa Endret 29. september 2008 av vargaz Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) For de som har lyst til å lese om og eventuelt lage EEG utstyr selv: OpenEEG EDIT: La ikke merke til linken til Cwest. Endret 29. september 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skjønner ikke hvorfor denne bare skal være beregnet på spill. Må jo være ufattelig genial som hurtigtast-sak i diverse programmer som f.eks. Photoshop. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skjønner ikke hvorfor denne bare skal være beregnet på spill. Må jo være ufattelig genial som hurtigtast-sak i diverse programmer som f.eks. Photoshop. Den kan benyttes til det også. Bare å prøve. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jaså, dersom det er sant er det bare å vente på drivere til andre OS enn Windows Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 denne har jo komplett på lager???? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349399 så hvorfor ikke bare fyre løs med en test? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Har veldig lyst til å kjøpe, men er litt mye penger akkurat nå... er jo egentlig bare å levere tilbake på angrefrist om man ikke liker den da... Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Vi vil ha test! Vi vil ha test! *rope i kor* Edit: Altfor utålmodig. Hvis posten er snill får jeg den i morgen. Review kommer Endret 26. november 2008 av WhiteFire Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Blir det av test da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå