aleksanderro Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, Ser ut som kanskje jeg må ha nytt hovedkort, og da skal jeg ha det beste hovedkortet basert på Intel-brikkesett, mye pga at jeg skal overklokke. Krav: - Sokkel 775 - DDR2 - Minimum 2 PCI-E(2.0) - God å overklokke - God kjøling - Generelt stabilt hovedkort Asus Rampage Formula Har hørt noen sier det er det råeste hovedkortet med Intel-brikkesett, og DDR2. Stemmer det? Er det hovedkortet bra når det kommer til overklokking? ' Tar gjerne imot andre forslag også! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Når det gjelder overklokking så er det mange som har satt ABIT i høysetet på Intel siden. IX38 om du skal ha Crossfire eller P35 om du skal kjøre single, sistnevnte har litt kjøligere brikkesett enn X38 men X38 er fortsatt bedre enn hva Nvidia tilbyr. Hovedsaklig om du ligger unna gutta som MSI så tror jeg nok du er sikker på å få ett kort som klokker bra, om jeg ikke husker feil så er forskjellen mellom X38 og X48 1600 MHz FSB støtte og ikke noe annet, altså offisiell støtte vell og merke. ABIT sitt X38 og P35 kort skal visst klare 1600 MHz FSB det også, som er hva jeg kjører på nå, skal bare prøve å få opp minnet litt i hastighet. Endret 11. mars 2008 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå