Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til oppgradering av PC! SLI og diverse.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp angående en oppgradering i PC-en min..

Hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344892

Minne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 x2

Skjermkort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345873 x2

Og det jeg lurer på er om min 600W SilverPower PSU er nok til de skjermkortene i SLI? Og hvor mye minne trenger jeg i PC-en min for at det skal være nok til både de to skjermkortene og nok minne til den anbefalte minnemengden jeg trenger til Crysis i Vista hvis jeg noen gang skaffer meg Vista?

Og kunne noen ha funnet et bra lydkort til PC-en for 700 kr hvis det interegrerte lydkortet på HK'et ikke er bra nok til Logitech G51?

Og vil PSU'en min være kraftig nok til 2 Gainward GeForce 8800GT 1GB ''GS'' kort hvis jeg skaffer det i stedet?

Alt skal være i fra komplett, og det skal ikke gå over 3000-4500 kr hvis dere finner noen andre deler dere vil anbefale.. Grunnen til at det ikke skal gå over det er at jeg skal ha Samsung SyncMaster 226BW også, og jeg har ikke så veldig mye mer enn 8000-10000 kr etter 24 mai...

Og hvor kan jeg få tak i drivere som støtter 2stk 9600GT eller 2stk 8800GT i SLI? Følger det med en SLI bro til det hovedkortet jeg skal ha?

Det var veldig mye spørsmål fra meg nå, men jeg må være sikker på alt før jeg bestiller.

Så jeg takker for alle svar jeg kan få! :)

Endret av Tord13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke skal overklokke en 4-kjerne prosessor så vil nok strømforsyninga holde til begge typene skjermkort.

Mulig jeg tar feil, men tror SLI bro følger med begge skjermkortene. Fulgte ihvertfall med CF-bro da jeg kjøpte HIS Radeon HD2600XT 512MB.

Endret av ArcTerjus
Lenke til kommentar
Dersom du ikke skal overklokke en 4-kjerne prosessor så vil nok strømforsyninga holde til begge typene skjermkort.

Det skal jeg ikke.. Men er det nok hvis jeg overklokker en dobbelt kjerne 200MHz mer? Har en AMD Athlon X2 6000+ ...

Lenke til kommentar
200MHz trenger sikkert ikke voltmodding, da bruker den heller ikke noe serlig mer strøm.

Ok.. Men åssen er det lydkortet på det hovedkortet er da? Jeg har et MSI K9N Neo V3 hovedkort nå, og der synes jeg den interegrerte lyden er veldig bra.. Så jeg vil vel ikke legge merke til så veldig mye på det ASUS hovedkortet sitt lydkort da?

Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men tror SLI bro følger med begge skjermkortene. Fulgte ihvertfall med CF-bro da jeg kjøpte HIS Radeon HD2600XT 512MB.

Ok, men dersom jeg ikke får med SLI bro med noen av kortene, hvor er det mulig og få tak i det hen da? Jeg fant en på komplett men den er bare til tri-SLI...

Lenke til kommentar

Burde gå greit!

Ser da ikke poenget i å kjøpe 2x 8800GT 1GB til 2300 kr stk når en kan få 512MB utgaven til 1500 kroner og ytelsen er mer eller mindre identisk.

De har da kanskje noe mer stillegående kjøling. Om litt støy ikke er problematisk så er det et enkelt valg.

Ser heller egentlig ikke hvilken AMD prosessor som skal kunne levere varene på et 8800GT SLi system. Mener de fleste blir noe svake. Men det kan da diskuteres.

Lenke til kommentar
Burde gå greit!

Ser da ikke poenget i å kjøpe 2x 8800GT 1GB til 2300 kr stk når en kan få 512MB utgaven til 1500 kroner og ytelsen er mer eller mindre identisk.

De har da kanskje noe mer stillegående kjøling. Om litt støy ikke er problematisk så er det et enkelt valg.

Ser heller egentlig ikke hvilken AMD prosessor som skal kunne levere varene på et 8800GT SLi system. Mener de fleste blir noe svake. Men det kan da diskuteres.

Jeg har hørt og lest at ytelsen blir noe bedre når du setter på AA og sånt i spill... Og du kan visst få utnyttet grafikken bedre. Men jeg er ikke sikker, kan sikkert gå greit med 2 stk 8800GT med 512MB og, blir jo uansett nok minne sikkert. For jeg får jo 1024MB minne tilsammen da? De resterende pengene jeg får igjen hvis jeg kjøper 512MB versjonen kan jeg sikkert bruke på det nye Logitech G15 tastaturet :)

Lenke til kommentar

I tråden til hw.no's test av 8800GT 1GB er det en link til en test av 1GB vs 512MB versjonen i SLI. Jeg er temmelig sikker på at det ga minimalt mer ytelse med dobbelt RAM. 8800GT har for liten minnebåndbredde til å klare å utnytte noe mer enn 512MB.

Tror 600W holder fint også til litt hard overklokking, så lenge PSUen er av grei kvalitet.

Lenke til kommentar
I tråden til hw.no's test av 8800GT 1GB er det en link til en test av 1GB vs 512MB versjonen i SLI. Jeg er temmelig sikker på at det ga minimalt mer ytelse med dobbelt RAM. 8800GT har for liten minnebåndbredde til å klare å utnytte noe mer enn 512MB.

Tror 600W holder fint også til litt hard overklokking, så lenge PSUen er av grei kvalitet.

Tror du Silver Power PSU'en min er grei kvalitet? For jeg har gjerne lyst til og klokke prosessoren min med 200-500MHz

Edit: Kunne noen ha funnet en prosessor kjøler til 3-400 kr som passer til min AMD Athlon 64 X2 6000+? Den skal være kald nok, sånn at jeg får overklokket den med 500MHz max..Dere kan få hovedkortet sitt navn også, siden det er noen kjølere som kan komme utenfor kortet på siden der USB-pluggene og sånt sitter: MSI K9N Neo V3 .

Endret av Tord13
Lenke til kommentar

Har allerede svart på første spm.

Er vel ganske optimistisk å tro at du kan klare 500MHz OC på en X2-6000.

Du har da plutselig kommet med et annet hovedkort. Det kortet støtter f.eks ikke SLi. Heller ikke Athlon 64 x2 6000+ (F3, 125W). Men regner med at du har 89W versjonen.

Vet ikke noe om hvilke kjølere som passer på akkurat det hovedkortet, men ser da ut til å være ganske god plass rundt sokkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...