Gå til innhold

Hjelp til pc-kjøp søkes

Anbefalte innlegg

Skal gjøre et forsøk på å bygge pc selv, men er usikker på hvilke komponenter som går sammen.

Det jeg vet er:

* Skal ha Intel 775 core 2 duo CPU.

* Et billig, men bra skjermkort.

* Maskinen skal hovudsaklig brukes til vanlig nettsurfing, musikk, office, men også spill. Krever ikke at de helt nye spillene skal kjøre som en drøm.

Det jeg ikke vet er:

* Hvilke andre komponenter jeg skal ta. Vil dere anbefale? Feks. hvilket hovedkort, minne, brenner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine anbefalinger:

CPU: C2D E6750 eller E6850

Hovedkort: Noe med Socket 775, 1066MHz FSB, PCI-E 16, Glan, DDR2

Minne: PC5300 eller PC6400 2x1GB brikker. CL4 eller CL5

Skjermkort: Geforce 8600 eller Radeon HD2600XT, Eller viss du vil ta litt i: Geforce 8800GT eller Radeon HD2900XT.

Harddisk: Samsung spinpoint 500GB.

Brenner: En billig en, bare husk å les brukererfaringer på produktene :p

Lenke til kommentar

Skjermkortanbefalingene er ikke helt bra.

8600 gir dårlig ytelse i forhold til prisen (9600gt / 8800gt mye bedre alternativer). hd2600xt / 2900xt er også utdatert da HD3850 og 3870 har tatt over.

CPU: Har du tid så vent på E8400, evt 45mn Quadcore.

Brenner: SATA all the way.

Lenke til kommentar

Han sa at skjermkortet måtte vere billig men bra. De jeg nevnte var billige og bra. Men det spørs jo en del på hva han legger i billig. Radeon HD 2900 XT skulle jeg ikke nevnt for de koster ca 3700, fant jeg ut nå :p

Har selv HD2600XT og det leverer Full HD på spillene mine. HL2 engine. Og det er billig.

De du nevner er nok en del bedre en 8600 og 2600, men også mye dyrere...

Men vi er ihvertfall enige om at Geforce 8800 GT er et bra kjøp, om enn litt dyrt :-D

Endret av ArcTerjus
Lenke til kommentar

8800 gt er et bra skjermkort, men til nettsurfing så er det kanskje litt overkill!!

Jeg ville ha annbefalt følgende: (jeg tror egentlig at den skal holde i massevis dersom du ikke spiller noe særlig)

https://prisguiden.no/product.php?productId=89213

eller denne dersom du vil ha noe bedre (jeg har selv denne og er meget fornøyd):

https://prisguiden.no/product.php?productId=84852

eller enda bedre 8800 gt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...