Gå til innhold

BK: London bilder / Arkitektur

Anbefalte innlegg

Ønsker litt kritikk på noen bilder jeg tok sist jeg var i london. Skal til London igjen om noen uker så da får jeg sjangsen til å fikse alt som er galt.

post-6803-1205153644_thumb.jpg

Dette bildet er egentlig en ett bom skudd. Jeg prøvde å unngå å få flare, men når jeg satt meg ned å gikk igjennom bildene så passet det på en måte med flare bilde fikk.

post-6803-1205153666_thumb.jpg

Prøvd meg på arkitektur foto for første gang. Er egentlig mer glad i å "skyte" mennesker, men alt må prøves?

post-6803-1205153684_thumb.jpg

Litt senere på på samme dag tok jeg dette bildet av lloyd's som jeg egentlig ble litt fornøyd med. Er litt utbrent, men det liker jeg å tro var med vilje. Fant i hvertfall ut at det er ett h***** å ta bilder mot himmelen når den er lys og motivet er sånn midt i mellom.

Slakt i vei. :D ( btw. jeg er litt forelsket i tobakk filter ja .. tok mange bilder med blå, nd osv. men var alltid T filterene som ga best resultat etter min smak)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nr 3 og to var greie nok. Tre kunne vært bedre om du hadde tatt med hele rørgreia til venstre. To er greit komponert, men det er ikke et uhyre spennende mønster, og jeg mener personlig ikke at filterer hjelper deg. Unngå slike dramatiske filtre, det er min mening. Det kan gjerne gå om du bruker dem veldig bevisst, men dette virker ikke som tilfelelt. Lek heller litt med fargemetning og balanse. Orddeling er ekstremt irriterende, slik som tobakkfilter, bomskudd o. l. Hjelper mye på helhetsinntrykket, hvor seriøs du er osv. Men som sagt, jeg tror gjerne bilde nr 2 holder best, om du gjerne klipper vekk den lille svarte tingsen i bunn.

Lenke til kommentar

Takker for kritikken. Er både enig og uenig i noe av det (sånn det alltid er?). Enig i at det ikke virker som så bevist filterbruk på bilde nr. 1 og 2, men på nr. 3 så stod valget mellom ett gradert fargetfilter eller ett gradert ND filter for å få balansert eksponeringen mellom himmelen og bygningen. Personlig liker jeg bedre dramatikk i arkitektur bilder, men hva kan man si ... Smaken er som baken. :) Angående croppingen av bilde nr. 2 så prøvde jeg det, men syntes bilde blir veldig flatt og kjedelig med ett mønster over 100% av bilde.

/off-topic

Angående orddeling kritikken din så syntes jeg det er noe du bør holde deg for god for. Hvilken hensikt har det? Tror du en person som _er_ dårlig i grammatikk og alltid har vært det plutselig blir god i det bare på grunn av at han blir gjort oppmerksom på det? Som om han ikke viste det? Det er mange ting jeg mestrer utmerket godt som andre ikke mestrer like bra, men jeg blir ikke irretert på dem på grunn av det. Jeg er ikke så fornærmet som jeg muligens høres ut, men er bare litt lei av "stave-nazienes" korstog. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, ang. ikke å croppe bildet. Som nevnt er jeg litt imot filtre, generelt, spesielt når de skaper en så tydelig effekt som her - foretrekker å strebe etter slik oppnåelse fototeknisk, ikke ved hjelp av ferdigfabrikasjoner. Men ok, meg om det. Gramatikken får være som den er, orddeling har uhyre lite med grammatikk å gjøre, det er som regel bare en uvane. Du skriver nærmest perfekt, sett bort i fra orddelingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...