audunbra Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg skal på fjellet i påsken, og skal selvfølgelig ha med det nylig innkjøpte speilreflekskameraet mitt Men er det noe man må være obs på for å få gode bilder på påskefjellet? Tenker feks på reflekser fra snøen... Hjelper det noe med UV-filter? Har forøvrig Canon 30d med Sigma 17-70, dersom det har noen betydning... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 UV filter betyr lite. Det du stort sett trenger å huske på er å kompensere for den lys snøen. Sett + 1 1/2 trinn i eksponeringskomensasjon så skal du være der (men du må følge med på histogrammet!!) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg vil foreslå et godt Polariseringsfilter. UV filter vil ikke hjelpe. Tom PS. Jeg vil også anbefale en god påskekrim i tilfelle møkkavær Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kompensere opp eller ned? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Edit: Tenkte feil. :-) Endret 10. mars 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kompensere opp eller ned? Opp seff.. Som jeg skrev + Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Haha, en sier opp, en sier "Ned seff!" Selv mener jeg opp, så jeg velger å tro på det.. Om jeg har rett ble eskhyo rimelig selveid XD Lenke til kommentar
audunbra Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Takker for svar! Har bestilt Hoya polariseringsfilter fra Ebay nå, så får jeg bare krysse fingrene for at UPS får det fram før ferien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå