gunners19 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er dette mulig? Har en statisk IP på jobb, men når jeg kommer hjem bruker jeg DHCP, og for enkelthetens skyld ville det vært deilig å kunne ha begge oppsett inne. Så er det noen som vet dette? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Prøvd "alternate configuration" på Tcp/ip instillingene? Da skal den vel først prøve å få tildelt ip adresse fra en DHCP server, men om det ikke går så bruker den fast ip (Altså om "general" står til DHCP og Alternate står med den faste ip adressa) Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Er dette mulig? Har en statisk IP på jobb, men når jeg kommer hjem bruker jeg DHCP, og for enkelthetens skyld ville det vært deilig å kunne ha begge oppsett inne. Så er det noen som vet dette? Du kan lage to .bat filer for hver av innstillinge. Som du sikkert skjønner, erstatt range/ip med din egen i static.bat. dhcp.bat: netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = dhcp pause static.bat: netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = static addr = 192.168.1.23 mask = 255.255.255.0 netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" gateway = 192.168.1.1 gwmetric = 1 Endret 10. mars 2008 av repaguy Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvis du har så mange ting du må endre på at du synes en bat-fileløsning blir litt tungvint, så finnes det egne programmer som er laget for å takle mer enn ett nettverksoppsett, for eksempel Mobile NetSwitch. (24 Euro/39 USD er jo ikke uoverkommelig i våre dager.) Lenke til kommentar
gunners19 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Er dette mulig? Har en statisk IP på jobb, men når jeg kommer hjem bruker jeg DHCP, og for enkelthetens skyld ville det vært deilig å kunne ha begge oppsett inne. Så er det noen som vet dette? Du kan lage to .bat filer for hver av innstillinge. Som du sikkert skjønner, erstatt range/ip med din egen i static.bat. dhcp.bat: netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = dhcp pause static.bat: netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = static addr = 192.168.1.23 mask = 255.255.255.0 netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" gateway = 192.168.1.1 gwmetric = 1 > Hmm, den der var jo ikke så dum. Må teste den. Hva er kommando for å sette DNS? "preferred dns = 192.168.1.1; alternate dns = 192.168.1.2?" Lenke til kommentar
gunners19 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Prøvd "alternate configuration" på Tcp/ip instillingene?Da skal den vel først prøve å få tildelt ip adresse fra en DHCP server, men om det ikke går så bruker den fast ip (Altså om "general" står til DHCP og Alternate står med den faste ip adressa) Ser ikke ut til at det går å legge alternate config når du har DHCP som hovedinstilling. Mulig jeg er dum dog . Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Prøvd "alternate configuration" på Tcp/ip instillingene?Da skal den vel først prøve å få tildelt ip adresse fra en DHCP server, men om det ikke går så bruker den fast ip (Altså om "general" står til DHCP og Alternate står med den faste ip adressa) Ser ikke ut til at det går å legge alternate config når du har DHCP som hovedinstilling. Mulig jeg er dum dog . Det skal gå fint det.. Har det selv. (Bruker XP) Lenke til kommentar
gunners19 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Prøvd "alternate configuration" på Tcp/ip instillingene?Da skal den vel først prøve å få tildelt ip adresse fra en DHCP server, men om det ikke går så bruker den fast ip (Altså om "general" står til DHCP og Alternate står med den faste ip adressa) Ser ikke ut til at det går å legge alternate config når du har DHCP som hovedinstilling. Mulig jeg er dum dog . Det skal gå fint det.. Har det selv. (Bruker XP) Ja såg det nå! Var å rota inni alternativer jeg! Takk for hjelpen folkens! Endret 11. mars 2008 av gunners19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå