JuBi Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det er fult lovlig og man har rett til en kopi til venner også, faktisk! Jasså! hvis jeg har 2 millioner venner som alle får 1 kopi av f.eks Win XP, så tror jeg ikke Microsoft hadde blitt så glad Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Muligens litt dumt spørsmål, men har du lest denne? Vet ikke om du kan få noe nyttig ut av den? Eivind. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jasså! hvis jeg har 2 millioner venner som alle får 1 kopi av f.eks Win XP, så tror jeg ikke Microsoft hadde blitt så glad Reglene for kopiering av musikk og for kopiering av software er forskjellige. Dersom du ikke har fått med deg det ennå, kan ikke du ha fulgt godt med i det siste. PS. For å rippe kopibeskyttede CD'er med EAC, må du først gå til Actions menyen og velge "Detect TOC manually" først. Deretter fortsetter du på vanlig måte. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bare bruk MusicMatch eller CDeX. Funker fint på de fleste musikk CDer! Rip til wav og brenn. Verre tviler jeg på d er. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Kopibeskyttelse er no unødvendig dritt som lager problemer for folk, enda de har lov til å lage backups, synd at noen idiotiske mennesker skal gjøre det innvikla for forbrukere, dessuten er kopibeskyttelses teknologi bortkasta penger pga. alt lar seg kopiere uansett etter endel knøvling. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Mitt forslag er å bruke CDex tidligere anbefalt. Og for all del bruk en CD-brenner til å lese/rippe. Du må mao rippe og skrive i to prosesser. Dette gjelder kun på få CDer som har en såkalt "paranoia" beskyttelse. Eks. siste Kent, Foo fighters for å nevne noen. Normalt vil en CD-rom/DVD-rom lese og brenneren skrive direkte... Det musikkbransjen gjemmer seg bak er "MULTISESSION".. Dvs. "beskyttelsen" lurer DVD-romen til å tro at CDen inneholder to TOCer "table of contents" 1. Bruk CDex "glimrende shareware" og rip/brenn i to omganger. Den nye CDen som da blir brent er forøvrig uten protection. CDex kan lastes ned her http://cdexos.sourceforge.net/ PS: CDex Har direkte støtte for å OGG Vorbis filer også - for de som skal ha highend MP3 i stua. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Nå har jeg prøvd de fleste programmene, uten resultat. batko: det er den CD-en jeg prøver å kopiere... Jeg tror jeg må konkludere med at verken brenneren eller DVD spilleren klarer å lese CD-en skikkelig, siden batko klarte å kopiere cd-en med clone CD. Når jeg puttet den originale CD-en i brenneren, kom det opp 18 audio tracks, med "riktig" størrelse tror jeg. Men etter track 18 var det nesten 100 tomme tracks. Men når jeg begynner rippingen, kommer det en feilmelding med noe med read mode. covah: når jeg valgte manual TOC, bare fryser EAC - fordi den ikke klarer å lese CD-en sannsynligvis... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 bruk clony xxl for å finne ut vilken kopybeskyttelse som er på cdn så bruker du alcohol 120% for å svi det etterpå Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Clony XXL klarer ikke å finne ut hvilken beskyttelse det er når den står i dvd-spilleren. Når den står i brenneren, bare fryser hele programmet en stund, pga den ikke klarer å lese CD-en. (er ikke det litt latterlig, siden det er det som er en del av poenget med programmet?). Etter en stund crasher det. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 blindwrite...leser rått av hva som står og lager vel en form for ISO og så burner du over ISO'en, cloneCD? var da som f. så vanskelig den plata skulle være da..kanskje enklest å laste ned med kazaa eller no hehe Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har en kopibeskyttet McMusic cd, som jeg må få laget en kopi av. Problemet er at det virker som om det er en litt avansert kopibeskyttelse. - Exact audio copy og audiograbber viser bare en del tomme spor, pluss to store spor på ca 700 mb. - Jeg prøvde Clone CD , men i loggen kom det 6800 slike linjer: 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 229 til 329 I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 330 til 430 I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 431 til 531 I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 532 til 632 og cd-en fungerte like dårlig etter at den ble "clonet". Men det virker som om spor 18 inneholder audio (78min). Det er ikke en cd med et tydelig hakk på slutten som skiller dataen og "bugget" som hindrer pc-en i å lese den, derfor fungerer nok ikke teip trikset. Noen som har en ide? (ikke foreslå at jeg skal returnere cd-en, jeg er klar over det) Kan cdn spilles av på pcn på noen måte ? Jeg har et par plater med kopisperre, der spretter opp en egen spiller for å spille av platen, men med redusert kvalitet. Jeg klarte å kopiere begge, men den ene var det bare min gamle plex 12.4.32 som klarte å lese/rippe. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har du prøvd 120% Alcohol,det enkleste brenner programmet jeg har brukt og funker bedre enn clonecd. (blant annet)Jeg kan i grunne ikke fatte å begripe hva du vil med to eksemplarer.. (Eller flere..) Og: "Smak på den setningen der..." Det her er så jævla typisk. Slike "smarte" utsagn, av viktigperer som bare måååå komme med noe drit når de egentlig ikke har peiling. Jeg blir så sinnsykt provosert av dere Har du ikke noe konstruktivt å komme med så holdt kjeft. Og MÅ du kverulere og diskutere, så start en egen tråd. Det er som sagt IKKE ulovlig, les det en gang til: I-K-K-E ULOVLIG å kopiere ei plate du selv har kjøpt til EGET bruk. Så føkk åff. Jeg har ei Robbie Williams plate som er beskyttet. HURRA!!! Det skulle jo egentlig ikke bety så mye for en LOVLYDIG borger som meg? Som IKKE skal dele den på internett eller selge den til dumme ola og kari-dunker...?? Men når jeg istedetfor å gå på internett, og laste ned hele greia gratis og brenne den selv, FAKTISK går å kjøper den for mine surt tjente grunker, for så å finne ut at jeg IKKE kan spille den av i bilen min!!???? Da blir jeg dritsur. Og et ekstra poeng er det jo at plater i biln faktisk blir fortere slitt og ripete. Veldig KJEKT å kunne ha en kopi der da, eller hva viktigper-tryner??? Jada jada, jeg skulle kanskje ha kjøpt TO plater?? En til stua og en til biln? Kanskje en ekstra til unga oxo?? Men det hjelper lite når spilleren i biln ikke skjønner bæra av kopi stuntet til plateselskapene. Å JAAAA dumme meg... seff skal jeg kjøpe nytt og bedre anlegg til biln min... kanskje jeg daaa kan høre robbiebobbie i biln?? Nei jeg tror jeg driter i dette fremover, dropper magesåret og går rett på internett og laster ned hele greia med det samme. Forresten så fant jeg et prog som heter Cdex. Det klarte iallefall å extracte halve plata... var jo litt hjelp iallefall Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 [Reglene for kopiering av musikk og for kopiering av software er forskjellige. Dersom du ikke har fått med deg det ennå, kan ikke du ha fulgt godt med i det siste. . kanskje du vil dele med resten av Norge, hvor du fant info om at det er lovlig og gi kopier til venner? at det er lovlig og ha backup av egen cd er greit til privat bruk Only! men hvordan forklarer man purken når en person sitter med 300 kopier av div musikk og eier 3 orginal cd'r? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 kanskje du vil dele med resten av Norge, hvor du fant info om at det er lovlig og gi kopier til venner? at det er lovlig og ha backup av egen cd er greit til privat bruk Only! men hvordan forklarer man purken når en person sitter med 300 kopier av div musikk og eier 3 orginal cd'r? Privat bruk ,i juridisk betydning, innebefatter nære venner og familie. AtW Lenke til kommentar
solveig Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 For en som meg som "aldri" klarer å legge cden på plass i coveret, som har unger, bil og båt der cder blir konstant flyttet på er det et must at det går an å lage backupcder derfor var jeg bra sur første gang jeg innså at jeg hadde kjøpt en cd med copibeskyttelse. I letingen etter noe som kunne bryte beskyttelsen kom jeg over noe som heter dBpowerAMP music converter Et helt enkelt program som henter filene fra cden og så trykker jeg rip og vips har jeg filene i mp3 eller wave format. Helt gratis er der også! Det kan lastes ned her: http://www.dbpoweramp.com/ mvh. Solveig Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 kanskje du vil dele med resten av Norge, hvor du fant info om at det er lovlig og gi kopier til venner? at det er lovlig og ha backup av egen cd er greit til privat bruk Only! men hvordan forklarer man purken når en person sitter med 300 kopier av div musikk og eier 3 orginal cd'r? Trenger neppe å dele det med resten av Norges befolkning. Det er bare de personene som ikke har fått med seg noe i media i løpet av det siste halvåret som trenger en vekker! Tips: ta et søk rundt napster.no dommen som falt for ikke så lenge siden. Når man da tar med i betraktningen at, slik ATWindsor skriver, privat bruk, i juridisk betydning, innebefatter nære venner og familie (bekreftet av flere fremtredende jurister), så kan det ikke være noen tvil om at man virkelig HAR lov til å kopiere til venner. Dersom den nye Infosoc loven blir vedtatt, endres selvsagt dette. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 covah: når jeg valgte manual TOC, bare fryser EAC - fordi den ikke klarer å lese CD-en sannsynligvis... Ja, jeg glemte å ta med at det trikset ikke fungerer på alle cd-lesere. De fleste cd-brenner støtter det, men det finnes såklart unntak. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 I letingen etter noe som kunne bryte beskyttelsen kom jeg over noe som heter dBpowerAMP music converter Et helt enkelt program som henter filene fra cden og så trykker jeg rip og vips har jeg filene i mp3 eller wave format. Helt gratis er der også! Nei du har ikke full tilgang til alle funksjonene om du ikke kjøper fullversjonen, det du har er en strippet versjon dBpowerAMP? Har det selv. Lenke til kommentar
solveig Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Nei du har ikke full tilgang til alle funksjonene om du ikke kjøper fullversjonen, det du har er en strippet versjon dBpowerAMP? Har det selv. Mulig det, har ingen anelse :wink: Er helt borte når det gjelder slike ting. Hva er det i så fall som skulle kunne gjøres? Det eneste som egentlig betyr noe for meg er at jeg får kopiert cden, og så langt har det funket. Mulig det ikke fungerer på alle beskyttelser og da må vi vel finne andre løsninger :-? mvh solveig Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Det er fult lovlig og man har rett til en kopi til venner også, faktisk! Jasså! hvis jeg har 2 millioner venner som alle får 1 kopi av f.eks Win XP, så tror jeg ikke Microsoft hadde blitt så glad Det gjelder IKKE programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå