perottol Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, er det noen som har tips til enkle programmer som kan erstatte iPhoto? iPhoto lar meg ikke se på bildene jeg har på den eksterne harddisken min uten at de importeres. Dette er helt latterlig. Ønsker å bla i mappestrukturen min å se bildene mine. Til PC har jeg brukt Faststone, og den fungerer utmerket. Det må da finnes noe like enkelt og gratis til mac? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Gå til Preferences, Advanced tab, slå av "Copy to iPhoto Library" og problemet ditt er løst. Om du ikke kan leve med iPhoto i det hele tatt kan du vel investere i Aperture 2 eller en Adobepakke som inkluderer Bridge. Endret 10. mars 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
perottol Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hm, det var jo et godt tips. Leita litt etter den funksjonen, men fant den ikke. Takk. Hva med å browse i mappene, er det mulig? Aperture eller adobe koster for mye synes jeg. BTW, hvilken versjon av iPhoto er den nyeste? Kanskje den jeg bruker er veldig gammel? Endret 10. mars 2008 av perottol Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) v.7.1.3 er det jeg har, og ingen oppdateringer som venter. iPhoto slik jeg kjenner til det sorterer ikke etter filtre, men etter enkeltmapper og "events". Endret 10. mars 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Om du har Leopard, bruk Finder og bruk "flytvisning" om du absolutt vil surfe filsystemet Lenke til kommentar
perottol Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Ser man det... Jeg har versjon 10.3.?? av OSX, og versjon 2.01 av iPhoto. Kanskje ikke rart jeg karakteriserer det som søppel. Noen som vet om jeg gratis kan oppgradere iPhoto? Endret 11. mars 2008 av perottol Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Du kan prøve denne http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee.html Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ser man det... Jeg har versjon 10.3.?? av OSX, og versjon 2.01 av iPhoto. Kanskje ikke rart jeg karakteriserer det som søppel. Noen som vet om jeg gratis kan oppgradere iPhoto? For å få den nyeste versjonen, må du kjøpe iLife 08. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 iLife '08 krever Mac OS X versjon 10.4.9 eller nyere. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Må man altså kjøpe neste versjon av Mac OS X på nytt når det kommer ny versjon? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Nei, det er ikke hva en kan kalle en regel. Som du kan se over er iLife08 kompatibel med Tiger og Leopard. Men man må ha en nyere versjon av operativsystemet ja, som man som oftest vil trenge. Man kan kjøpe iLife08 for seg selv, eller få det gratis ved kjøp av en ny Mac. Tror ikke det inkluderer i oppgradering til Leopard på allerde ankjøpt mac. Endret 26. mars 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå