Knippsern Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Påska nærmer seg, det hadde unektelig vært fint å forevige ski hopp bragdene på hytta Jeg har lekt litt med strobe, men resultatene har ikke vært noe å juble over så langt.. Har 2x Speedlite 580EXII, transmitter og Canon 400D. Noen tips til hvordan det bør rigges opp og instillinger? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 http://www.strobist.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har også vurdert å bruke strobe teknikken, men, det blir litt krevende å lage et bilde (men mange blink) i en ekspoering. Tror helle jeg tar serie, og setter sammen i photoshop. Strobe er en fin funksjon hvis du vil skremme noen i et mørkt rom Lenke til kommentar
DHM Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Så i en annen tråd at du var veldig skuffet over responsen i denne tråden, men for å være helt ærlig har jeg ikke peiling på hva Strobe vil si, så om du hadde forklart om det i førstepost, hadde du kanskje fått med noen andre enn de som har masse peil på foto med i tråden. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 [...snip...]fått med noen andre enn de som har masse peil på foto med i tråden. Hvorfor skal man ønske seg fototips fra folk som ikke har peil på foto?? Jeg tror grunnen til at du ikke får noe særlig respons her, er at det er forferdelig vanskelig å få til gode strobe-bilder, og at det stort sett er mye enklere å få til i Photoshop. Jeg har lekt litt selv, og det krever mye prøving og feiling å få rette kombinasjon av frekvens og effekt - mao. må du samarbeide med en som er klar for å gjøre mange hopp. Det er essensielt med mørk bakgrunn. Jeg gjorde mine eksperimenter mot lys vegg, og det bidro til at resultatet ble heller lite spektakulært, siden bakgrunnen skinner veldig kraftig gjennom. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tror ikke du fatta poenget mitt her. Det jeg mente, var at det er mange som sitter på dette forumet og ønsker å lære noe, inkludert meg. Så om det hadde stått noe om strobe bilder i første post, hadde jeg eller andre kunnet prøve denne teknikken osv. og deltatt i diskusjonen. Hadde det ikke vært for at jeg sitter her og diskuterer med deg nå, hadde jeg bare ignorert posten til det evt var noen som utdypte noe om strobe evt. med eksempler. Håper du ser poenget mitt, og ikke ser på detta som en spippepost e.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Tror ikke du fatta poenget mitt her. Det jeg mente, var at det er mange som sitter på dette forumet og ønsker å lære noe, inkludert meg. Så om det hadde stått noe om strobe bilder i første post, hadde jeg eller andre kunnet prøve denne teknikken osv. og deltatt i diskusjonen. Hadde det ikke vært for at jeg sitter her og diskuterer med deg nå, hadde jeg bare ignorert posten til det evt var noen som utdypte noe om strobe evt. med eksempler. Håper du ser poenget mitt, og ikke ser på detta som en spippepost e.l. Vel, Hvis du ikke har det riktige utstyret er ikke stobe noe man bare kan prøve. Noen få eksempel bilder btw: http://flickr.com/search/?w=all&q=strobe+flash Endret 13. mars 2008 av Slettet-q5ES5fDk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå