Gå til innhold

Finnes den nye temaer til Vista? (Uten ekstra programmer)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg svarte nettopp på dette i en anne tråd så jeg quoter meg selv:

Det første du må gjøre er å patche uxtheme.dll, det kan du gjøre med et program som heter VistaGlazz. Ved å gjøre det gjør du det mulig å bruke usignerte temaer til Vista som du kan skaffe fra f. eks. deviantart. Når du har funnet et tema du liker må du kopiere filene du laster ned hit: C:\Windows\Resources\Themes. Den enkleste måten å aktivere temaet på nå er å dobbeltklikke på visual style filen som nå ligger i tema-mappen din eller høyereklikke på skrivebordet ditt og velg 'personalize' for så å velge 'window color and appearance'.

Dette er litt mer jobb, men det er gratis og krever mindre ressurser av pcen din. Vistaglazz fungerer en så lenge ikke om du har SP1 lagt inn. Hvis du har det må du bytte filene manuelt. Det ligger en guide på siden til vistaglazz om hvordan du gjør det.

Lenke til kommentar

Trykk på 'open classic appearance properties for more color options', her skal temaene ligge. Vanligvis vil det ligge flere oppføringer av Aero og Basic, en av disse skal være temaet du har lagt inn. Jeg vet ikke hvorfor de ikke blir lagt inn med riktig forhåndsvisning eller navn.

Lenke til kommentar

Nei, filene skal legges i themes-mappen. Sikker på at du har patchet uxtheme.dll? Startet maskinen på nytt?

Vanligvis ligger alle filene i en mappe, som du så skal kopiere til themes-mappen. I denne ligger windows visual style filen i tillegg til en mappe som heter 'shell' og en som heter 'en-US'. Om det fulgte med en windows theme fil, så la den ligge der aero og basic filene ligger. Dette kan vairere noe, men i de fleste tilfeller er det slik. Normalt sett skal du kunne dobbelklikke på visual style filen for å aktivere temaet eller i det minste vil boksen der du har muligheten for å velge mellom flere Aero og Basic dukke opp.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt begge valgene som var i VistaGlazz.

Og oppsettene av mappene ser ut som du beskriver.

Jeg prøvde "HAL 9000 V1.5" og "Satin2", på Deviantart, men det skjer ca ikke noe :/

Kan jeg slette alt i thema mappen for å "starte på nytt" så jeg kan få orden på litt rot her? (Utan at det skjer noe galt?)

Jeg søkte etter "uxtheme.dll" på PC-en men jeg fant den ikke. Hvor skal den ligge?

Nå fikk jeg faktisk til "Hal" temaet. Men ikke det andre, det var ikke noe .thema til i den :/

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...