robhaugen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 vi var ute å filma her om dagen og når vi var ferdig oppdaga vi at det var brukt "backlight" på videokameraet.. er det muligheter å få tilbake litt mer farger og få ned lysstyrken på filmen eller var det en bortkasta dag? Lenke til kommentar
DannyFugl Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 overeksponert video er nestem umulig å redde, men du kan prøve å stille litt på Brightness and Contrast. Men jeg tviler på det blir bra. Men nå har du en lærepenge;) Lenke til kommentar
robhaugen Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 overeksponert video er nestem umulig å redde, men du kan prøve å stille litt på Brightness and Contrast. Men jeg tviler på det blir bra. Men nå har du en lærepenge;) tja... det var ikke jeg som fikk lærepengen siden jeg ikke stilte det inn men joda, har lært nå.. skal (kanskje) aldri gjenta seg igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Når videoen er overeksponert på opptaket så er skaden gjort. Viktig bildeinformasjon har gått tapt og er ikke mulig å gjenopprette. Dessverre. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Om opptaket er skutt og lagret i YUV (avhengig av kamera og lagringsmedium) kan det godt hende det finnes mer informasjon utenfor den "lovlige" yuv-skalaen, gjerne kalt "Extended YUV". For å redde dette trenger du et program som kan trekke ned dette i YUV-space - før du evt konverterer til RGB. Vet ikke om de typiske konsumerproduktene/redigeringsverktøyene har støtte for dette, men prøv å google "Extended YUV", "Full range YUV" elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå