NeverHome Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg kom opp i Matte i prøvemuntlig. Jeg fikk oppgaven: Hva er en likning? Hvordan vil du gå frem for å løse disse likningene? x-1=5-2x 2x-2(x+3)=3(1-x) Hva vil det si å sette prøve på likninger? Kan noen sender meg linker? Eller hjelpe meg med oppgavene? Så har vi temaet, det er Paris, så har noen linker til hvor mye ting koster i Paris? F.eks. noen attraksjoner, vesker, og andre ting. Håper jeg får svar fort! Skal bli ferdig med det før i morgen! Mvh. NeverHome. Endret 10. mars 2008 av NeverHome Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Gå frem: 1. Løs opp parenteser og gang ut parenteser. 2. Sortere x'er alene på den ene siden. 3. Divider på tallet foran x. Kan løse den ene for deg. 2x-2(x+3)=3(1-x) 2x - 2x - 6 = 3 - 3x 3x = 9 x = 3 Sette prøve på svaret: Putt løsningen din inn for x, og se om høyre og venstre side er lik. For likningen over ser vi at både venstre og høyre side er -6 når x = 3. Lenke til kommentar
NeverHome Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Takker Jeg har egentlig gjort nesten alle matterelaterte tingene i denne prøvemuntligen, men jeg finner lite info for mye attraksjoner koster og sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå