HenKje Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei Kjøpte en Sony Ericsson w910i av noen privat. Den var kjøpt via Moobi på internett, fikk med garantibevis så alt der er greit. Etter en stund begynte den å slå seg av å på hele tiden. Så jeg sendte den inn til service. Der har den vært inne over 1,5 mnd nå. Har jo fått en gammel og enkel nokia som lånetlf men er ikke samme. Hvor lenge kan en ha mobilen inne på service før man kan begynne å klage? Moobi har forøvrig ikke svart på mine spørsmpl på e-mail. MVH Henrik Lenke til kommentar
Loko Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ca nå kan du begynne å klage =) Avhjelp skal skje innen rimelig tid. Hva rimelig tid er vil de fleste her på forumet si er 3-5 uker og det er også noe de fleste forhandlere også mener. Skjer ikke avhjelp innen rimelig tid kan du kreve heving av kjøp eller omlevering til ny telefon. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Har det gått over seks uker, så ville jeg ha krevet å få kjøpet hevet dersom det er et forbrukerkjøp. Ring dem på tlf. 815 68 860 (man-fre 09-18) og spør hva som skjer. Vis også til mailen du har sendt, men ikke fått svar på. Dersom saken ikke får noen løsning innen veldig kort tid (1-2 dager) så hadde jeg tatt kontakt med forbrukerrådet. Dersom dette ikke fører frem, så ber du forbrukerrådet sende saken inn til FTU (Forbrukertvistutvalget). Nå vil det ta fort seks måender før saken din kommer opp her, men gjør den det så har du gode sjanser for å vinne. Du har antakelig (/forhåpentligvis) fått mobilen din tilbake fra service innen dette, men det betyr allikevel ikke at du ikke kan få hevet kjøpet. Personlig så ville jeg ha hevet kjøpet på prinsippielt grunnlag dersom servicen tar over 1,5 måneder og firmaet ikke svarer på mine henvendelser. Endret 10. mars 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå