Gå til innhold

Outlook og Nokia N80

Anbefalte innlegg

Har en Nokia N80 som jeg mottar epost på. Slik som det er i dag er det veldig tungvint, da jeg må inn på meldinger for å få lest eposten. I tillegg får jeg ikke noen beskjed om at jeg har mottatt epost på telefonen. Er det noe jeg kan gjøre for å få epostene fram til "desktopen" ? , eller i alle fall slik at jeg kan få fram en beskjed om at jeg har mottatt epost?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Det jeg gjorde var å sette opp en IMAP server på min egen server. De aller fleste IMAP servere støtter noe som heter IMAP idle. Så alt man trenger å gjøre er å sette opp kontoen på telefonen. Deretter går du inn på epostklienten på telefonen og velger koble til. Så lar du bare epostklienten kjøre i bakgrunnen. Da vil ny mail varsles på samme måte som ny SMS.

Om du ikke orker å sette opp din egen server (jeg regner med det), kan du prøve å finne en gratis tilbyder som tilbyr IMAP aksess (regner med at de fleste støtter IMAP idle). Du kan jo f. eks. teste gmail. De tilbyr jo IMAP nå, men jeg har ikke sjekket om de støtter idle, siden jeg gjorde dette lenge før gmail begynte å tilby IMAP.

Det finnes to andre alternativer du kan bruke.

1) Du kan bruke vanlig pop mail, og stille inn kontoen til å sjekke etter ny mail på intervall (f. eks. hver halvtime). Da vil du får varsling på samme måte.

2) Du kan sjekke ut emoze (gratis pushmail klient). Jeg testet forrige versjon av denne, og den fungerte helt fint. Bare vær klar over at den pinger svært ofte, i motsetning til IMAP idle hvor protokollen bare krever et ping minimum hver halvtime. (Den ikke-teknologiske forklaringen: emoze vil generere en del mer datatrafikk enn en IMAP idle løsning, og om du betaler pr. Mb vil den bli en god del dyrere i bruk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...