tynning1 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har planer om å bygge en PC, men har ikke så mye peiling på sånnt. Derfor kunne jeg tenke meg at dere kunne anbefale meg et bra, og framtidsrettet HK. pci express 2.0?? Ikke nødvendig med DDR3, med mindre det er bakoverkompitabelt med DDR2. Makspris: bør ikke komme over 1000kr CPU: Socket 775 Må kunne overklokke. Er merkenøytral. Lenke til kommentar
Tigerhawk Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) MSI P7N SLI Platinum funker veldig bra å overklokke med. Kan komme oppi 3,89 GHz med Q6600 i luftkjøling. Og koster akkurat tusenlappen for den og. Her står det mer informasjon om hovedkortet: MSI P7N SLI Platinum EDIT: Har bare en 2.0 PCI-E Endret 10. mars 2008 av Tigerhawk Lenke til kommentar
tynning1 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hvilke typer RAM støtter dette hovudkortet? støtter det PC8500? Hvilke andre typer RAM støtter det? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvilke typer RAM støtter dette hovudkortet? støtter det PC8500? Jada, det både støtter og "støtter"... Dvs. kortet utnytter ikke minnehastigheten uten overklokking, sitat: ->Supports dual channel DDR2 533/667/800, using four 240-pin/1.8V DDR2 DIMMs.<- PC8500 (ddr2 1066MHz) går greit og hovedkort generelt har normalt ingen problemer med "overkill" ram, fordi systemet/maskinvaren er kompatibel og underklokker ram automatisk. Løsningen er å sette riktig volt + hastighet manuelt, dvs. utnytte det man betaler for via overklokking i dette tilfellet da. Hvilke andre typer RAM støtter det? Ingen andre typer enn ddr2 (type ddr1 eller ddr3... = ikke aktuelt). Kompatibel ddr2 ram mht. volt (1,8v) anbefalt av MSI, se testreport. Tut&kjør: bestill pc8500 uansett merke, billigste kanskje? Jeg blåser i testrapporter fordi de viser jo "aldri" hvilke moduler som ikke går likevel, og de som bekreftes OK er et lite utvalg blant mange som funker utmerket. Åpne BIOS og skru opp minnevolt som passer specs. Anbefaler, ikke kjør i gang med 4GB, men begrense hardware til det nødvendigste og minnet til 2GB. Sett inn resten etter at OS-et er ferdig med oppdateringer (uansett 32- eller 64-bit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå