Gå til innhold

Anbefaling av socket 775-hovudkort

tynning1

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge en PC, men har ikke så mye peiling på sånnt. Derfor kunne jeg tenke meg at dere kunne anbefale meg et bra, og framtidsrettet HK. pci express 2.0?? Ikke nødvendig med DDR3, med mindre det er bakoverkompitabelt med DDR2.

Makspris: bør ikke komme over 1000kr

CPU: Socket 775

Må kunne overklokke.

Er merkenøytral.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke typer RAM støtter dette hovudkortet? støtter det PC8500?

Jada, det både støtter og "støtter"... ;) Dvs. kortet utnytter ikke minnehastigheten uten overklokking, sitat: ->Supports dual channel DDR2 533/667/800, using four 240-pin/1.8V DDR2 DIMMs.<-

PC8500 (ddr2 1066MHz) går greit og hovedkort generelt har normalt ingen problemer med "overkill" ram, fordi systemet/maskinvaren er kompatibel og underklokker ram automatisk. Løsningen er å sette riktig volt + hastighet manuelt, dvs. utnytte det man betaler for via overklokking i dette tilfellet da.

Hvilke andre typer RAM støtter det?

Ingen andre typer enn ddr2 (type ddr1 eller ddr3... = ikke aktuelt). Kompatibel ddr2 ram mht. volt (1,8v) anbefalt av MSI, se testreport.

Tut&kjør: bestill pc8500 uansett merke, billigste kanskje? :) Jeg blåser i testrapporter fordi de viser jo "aldri" hvilke moduler som ikke går likevel, og de som bekreftes OK er et lite utvalg blant mange som funker utmerket. Åpne BIOS og skru opp minnevolt som passer specs.

Anbefaler, ikke kjør i gang med 4GB, men begrense hardware til det nødvendigste og minnet til 2GB. Sett inn resten etter at OS-et er ferdig med oppdateringer (uansett 32- eller 64-bit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...