petterpann Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvilken "gren" innenfor vekteryrket er det en bør satse på for å tjene 300.000 eller mer i året? Det er tydeligvis mange her som greier det, og lønna er et minimum for de som ønsker å kunne betale ned lån og samtidig leve litt. Har fagbrev, så har ikke noe problem med å bli prioritert første, men er usikker på hva jeg skal velge. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det virker som de eneste som ønsker/setter mest pris på fagbrev innen vekterfaget er sykehusene. Har ofte sett i forskjellige annonser at de ønsker vektere med fagbrev, og at de som ikke har fagbrev kan ta det på sikt. Nattarbeid gir deg mest betalt, og det er i tillegg flere små, private vaktselskap som går over tariff når de ansetter folk. Det gjør da ikke Securitas, Vakt Service, G4S osv. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hvis du jobber på natta og en del overtid er det lett å komme over 300 000. verditransport har det høyeste tjenestegrenstilegget, så kommer utrykning og alarmsentral (hvis jeg husker vekteroverenkomsten riktig). Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Eventuelt at du får deg stilling som områdeleder. Da er det som regel fast overtid, og lønna ligger ofte på rundt 300.000,- brutto i året, men du kan ofte påregne å måtte jobbe MYE, samt MYE overtid. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ei jeg kjenner som jobbet med verditransport tjente 375' i fjor. Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Som sakt må du jobb en del for å komme over 300k.Best råd er mobil avdeling egenlig. Endret 19. mars 2008 av smy Lenke til kommentar
turbz Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg så en dame på Kristiansand flyplass med rødt bånd rundt armen hvor det stod "vaktleder" eller noe i den duren. Hvor mye tror dere henne tjente? Det hele så passe komisk ut Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg så en dame på Kristiansand flyplass med rødt bånd rundt armen hvor det stod "vaktleder" eller noe i den duren. Hvor mye tror dere henne tjente? Det hele så passe komisk ut Hun tjener så å si ingenting mer enn de andre vekterne. De fleste vaktledere har tillegg som objektleder, tror det vil si 600-800,- kr mer i måneden enn de andre vekterne. Områdeledere har rundt 1200,- ekstra hver måned, og de jobber som regel veldig, veldig mye. Det er ikke problematisk å tjene over 300.000,- i året som mye uten å jobbe masse overtid, men svaret ligger i nattarbeid/turnus. Mobil vakttjeneste er allerede nevnt, f.eks på sykehus har man en grunnlønn på 260.000-270.000 i året, men ca 70000,- kommer i tillegg pga natt/helg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå