Gå til innhold

Proff vs amatørfotografer. La oss sammenlige!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor har man forøvrig fått for seg at fotojournalister tjener bra? Frilansjobbing kan være en veldig kjekk biinntekt, men man skal pokker ville veldig hardt veldig lenge for å orke å leve av det.

 

Mja!

Det er vel kansje derfor det er så mange amatørfotografer.. Foto er en fin hobby, men derfra til å leve av det er noe annet.

Jeg klarer ikke å se hvordan dårlige fotografer kan få godt betalte jobber. Ja jeg kan ikke forstå at dårlige fotografer får jobb i det hele tatt med den konkuransen som er. De fleste pressefotografer har vært nødt til å vise til resultater for å komme dit de er i dag.

Det illustrerer meningsløsheten med denne tråden. Jeg skjønner ikke hva man skal bevise, foruten å få frem en heftig diskusjon...

Lenke til kommentar

Nei han reuturs har ikke mye peil nei. hehehehehehehehehe.

 

Om jeg kan si noe i denne tråden uten å bli angrepet, så mener jeg at noen bilder på web er "ødelagte" pga sterk forminsking og komprimering. Det har ingenting med at fotografen er dårlig.

Det bildet på vg er jo RÅTØFT! :) Har han gjort det i photoshop så har han vært flink, men jeg tror det bare er et vindu, men tøft bilde.

Jeg synes at Norske pressefotografer gjør seg fortjent til lønna si, og bør sove godt om natten (med mindre de har kveldsskift da selfølgelig (Måtte legge til dette for at du ikke skulle kverulere på det også.))

Lenke til kommentar
Ironi ...? Hva da, eehhh ...!

 

Neida, beklager. Var visst litt kjapp, har ikke lest hele tråden, og fikk ikke med meg den. En unnskyldning til Beej80. Vi er visst på samme lag.

Hehehe ;)

Litt kjapp i svingene der ja, men sånn kan det gå. Når man leser denne tråden så er det nok av provoserende innlegg som ikke er ironisk, så da er det lett å se seg blind :D

 

Vi har nok samme synspunkt på denne saken. Innlegget ditt hadde forresten mye for seg.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Hehehe ;)

Litt kjapp i svingene der ja, men sånn kan det gå. Når man leser denne tråden så er det nok av provoserende innlegg som ikke er ironisk, så da er det lett å se seg blind :D

 

Vi har nok samme synspunkt på denne saken. Innlegget ditt hadde forresten mye for seg.

 

Mvh,

Beej80

Jepp. Men jeg lar det stå, til tross for fadesen. For selv om adressen var feil, så var budskapet på sin plass på denne tråden.

 

Men det var jo det vi var enige om :-)

 

Ironi ... Har hørt om det, kan visst brukes som dørstopper, eller noe...

Lenke til kommentar
Ironi ... Har hørt om det, kan visst brukes som dørstopper, eller noe...

Ofte sett på slutten av 90-tallet. Naturlig habitat var bl.a. tv-skjermen og i vokabularet til de unge og til dels hippe. Mindre vanlig nå for tiden. Et fredningsforslag er nok på sin plass, såpass kan vi gjøre i verdens rikeste land.

Lenke til kommentar

ok folkens. imorgen skal jeg opp til eksamen, for å si det sånn. Da skal jeg ta bilder av en sportsklubb i adecco ligaen, som også flere andre av de største avisene følger (ikkje VG og DB dog) jeg skal videre følge alle hjemmekampene

 

Jeg er spent, jeg har brukt masse tid på å se på ka bilder avisene kommer med. Jeg vil som skrevet før fokuserer mye mer på action og dueller, men skal også ta noen typisk avis bilder som stemmning(jubling) osv. Dere får slipe slaktknivene imens, så kommer jeg tilbake med resultatet. Det er 4-5 mnd siden jeg tok fotball, og da hadde jeg nikon D40 og kit objektiv, og viste nada om foto. Så er litt spent.

 

 

Følg med! Enten blir det highway to hell, eller stairway to heaven.

Lenke til kommentar
Husk at en vilkårlig forumbruker skal få "final edit" på noen vilkårlige bilder, slik at du stiller på samme betingelser som fotografene! Lykke til!

 

 

hei. kan du forklare dette på godt norsk? måten jeg kommer til å gjøre dette på. er å laste opp en haug med bilder til nettsiden min. så får vi se hva klubben velger å bruke. Har du andre forslag? idag kommer jeg i alle fall med stor sansynlighet til å stå ved siden av de denne tråden handler om. Er jeg redd? Føler jeg presset? nei, for nivået og forsåelsen av å ta action og bilder med kick i, er det stort sett kun VG som er veldig gode på.

 

 

PS. jeg har halsbetenelse og feber. Prikken over Ien før det braker løs. he he

 

Bildene blir sansyligvis lagt ut seinere ikveld.

 

PS.

 

jeg gleder meg til slakten. fotball bilder tok jeg sist med kit og D40, men med 200 F,28 og telekonverter, + D80 står jeg omternt så godt rustet som jeg kan. skal bruke tripod og.

 

Dette er omtrent som julaften for meg!. følg med videre

 

hvem har lært Vg.no å klippe og lime i fotoshop?

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=513851

 

Det der bilde er jo tatt av scanpix, hvis du bruker øynene, og jeg synes det var ett stilig portrett bilde, ikke som alle andre. Men men...

 

 

stillig? bilde stinket hele veien til katar. skikkelig dårlig, men har respekt for andres meninger,.

Lenke til kommentar
Husk at en vilkårlig forumbruker skal få "final edit" på noen vilkårlige bilder, slik at du stiller på samme betingelser som fotografene! Lykke til!

 

 

hei. kan du forklare dette på godt norsk? måten jeg kommer til å gjøre dette på. er å laste opp en haug med bilder til nettsiden min. så får vi se hva klubben velger å bruke. Har du andre forslag? idag kommer jeg i alle fall med stor sansynlighet til å stå ved siden av de denne tråden handler om. Er jeg redd? Føler jeg presset? nei, for nivået og forsåelsen av å ta action og bilder med kick i, er det stort sett kun VG som er veldig gode på.

 

 

PS. jeg har halsbetenelse og feber. Prikken over Ien før det braker løs. he he

 

Bildene blir sansyligvis lagt ut seinere ikveld.

 

Han mener vel at når en avisfotograf tar bilder så blir de etterbehandlet, beskåret osv av en tredjeperson. I tillegg så er det ikke fotografen selv som velger hvilket bilde som skal på trykk.

 

Dermed.. for å stille likt så må du sende over 20-30 bilder til noen (du legger det jo ut på nettsiden, så da er den grei) og så må en vilkårlig bruker her inne plukke ut ett (!) bilde av de du legger ut, beskjære det så det passer til "saken" og så presentere det.

 

Først da stiller du på samme vilkår.

 

Jeg foreslår at bildet må beskjæres og plukkes ut slik at det passer til saken i den avisen du vil sammenlikne deg med.

 

 

stillig? bilde stinket hele veien til katar. skikkelig dårlig, men har respekt for andres meninger,.

 

Enig, det var IKKE et godt portrettbilde... ikke var det særlig originalt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...