_ART_ Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 aksjetrading som navn på en elektriker/snekker(?) Det er vel litt drøyt, eller hva, aksjetrading? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) mr olsen (mr på en 17 åring er vel litt drøyt?) "Mister" er en angelsaksisk term, må man se på hvordan man benevnes på engelsk. En 17-åring kan utmerket vel omtales som "mister", i noen fall nytter man "master", men det er ikke relevant her. Så til poenget. Å argumentere med en motdebattants alder er helt uholdbart. Man ødelegger hele sin troverdighet, for å si det mildt. Jeg har for eksempel hatt ansatt moderatorer på 15 år som oppførte seg mer seriøst, med større sakkunnskap og holdt en bedre oppførsel en de fleste 25-åringer gjør på et forum. Det motsatte forekommer, men alder i seg selv er uansett ikke et argument. Mr. Olsen er ikke en bruker som med mangel på oppførsel og kunnskap i seg selv berettiger til å omtales nedsettende på grunn av alder, så meget er klinkende klart. Forøvrig kan en snekker/håndtverker/elektriker/whatnot utmerket vel handle med aksjer. Jeg kjenner en småbruker som driver med litt aksjehandel på fritiden, når han ikke ploger, bygger fjøs eller driver med lamming. Det er mange nick på diskusjon.no som nødvendigvis må være langt mer upassende enn "aksjetrading". Personlig ser jeg nicks som ganske uvesentlig, men det får være så. Endret 26. april 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Mr. Olsen er ikke en bruker som med mangel på oppførsel og kunnskap i seg selv berettiger til å omtales nedsettende på grunn av alder, så meget er klinkende klart. eehm, oppførselen min er vel ikke helt bra da... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 eehm, oppførselen min er vel ikke helt bra da... ..ikke alltid, men som oftest Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Hehe, godt å høre Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Poenget mitt er at litt ungdommelig småtull ikke kan sidestilles med alvorlig tull, eller tullball som min far pleier å si. Eller i klartekst, at du ikke berettiger nedsettende omtale på grunn av umodenhet, selv om du ikke alltid oppfører deg som en nonne. (NB! Nonner er ålreite folk. Jeg har blitt servert hjemmebrent av nonner, repsect!) Endret 26. april 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg gjør så godt jeg kan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) bare fortsett å kose dere. Det klarer dere, men å selv komme med noe lignende det evner dere ikkje. Pingle er nok rett ord. Stå pÅ! Skulle gjerne vært med i "konkurransen" din, men for det første går jeg ikke rundt og sier at pressefotografer er late og leverer dårlige bilder. En annen grunn kan være at jeg bruker tiden min på å jobbe, og ikke konkurrere med de andre fotografene. Jeg jobber selv som pressefotograf, men hever meg over denne sytinga. Nå har jo du klart å levere et par bilder da som passer til arbeidsoppgaven . Det er ikke bare "hot air" som de sier over dammen. Jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei sytingen til aksjetrading; han bør sette seg ned og roe seg ned litt. Slutt å irritere seg over dårlig håndtverk andre steder, slutt å nistirre på rævva bilder. Finn gode bilder av anerkjente fotografer, lær av de, finn ut hvorfor bildene er bra, og prøv selv. Kom med enkeltbilder som sier noe, og legg de ut på bilde-kritikken. Bildene må ikke være perfekte; du kan gjerne si hva du selv er misfornøyd med (eller fornøyd med). Noe du forsåvidt har begynt med. Men jeg ser gjerne at det blir litt mindre sutring. Tom Endret 27. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 27. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 kan folk vennligst slutte å chatte i tråden min? gå heller til vgnett for dette. Aksjer og elektrikerprat hører ikkje hjemme her, selv om det en fin kombinasjon, som gir penger i kassen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 Er vel bare for deg å slutte å whine... Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 27. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 ha ha. du tok ikkje poenget? vel vel. Jeg gjentar. Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Det er mitt mål, ikkje sitte her å lage den mest brukte tråden til en chat gruppe for barn og andre som vil bruke den til chatt. Jeg har utfordret ALLE her til å gjøre noe lignende, men jeg ser ingen som guts nok til å prøve seg. Det sier meg ganske så mye. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) ha ha. du tok ikkje poenget? vel vel. Jeg gjentar. Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Det er mitt mål, ikkje sitte her å lage den mest brukte tråden til en chat gruppe for barn og andre som vil bruke den til chatt. Jeg har utfordret ALLE her til å gjøre noe lignende, men jeg ser ingen som guts nok til å prøve seg. Det sier meg ganske så mye. Jeg trenger ikke.. Jeg er frilansjournalist, og tar egne bilder. Prøv deg som frilansjournalist, for eksempel for en mindre lokalavis der du bor. Du kan også prøve deg som frilanser for større aviser, og se om du har god nok tid. Det skader ikke å legge ned mye arbeid i fotograferingen, men det er likevel ikke alltid man har tid. Endret 27. april 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Men det du faktisk ender opp med å gjøre er å snakke nedsettende om fotografer, uten å ta høyde for begrensningene de faktisk har. Deretter tar du noen middelmålige fotografier og unnskylder deg med dårlige lysforhold, sykdom og jeg vet ikke hva. OT; grunnen til at forumbrukere er off topic i tråden din kan være at de ikke tar deg alvorlig. OT#2; Tror du ikke vil finne mange som er med på denne konkurransen din, fordi de fleste her tydeligvis vet mer om hvordan fotografer arbeider enn det du gjør. Min egen unnskyldning er at jeg ikke vil bruke tid og energi på å hakke ned på hardarbeidene fotografer som faktisk er utrolig dyktige. Endret 27. april 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg gjentar. Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Det er mitt mål, ikkje sitte her å lage den mest brukte tråden til en chat gruppe for barn og andre som vil bruke den til chatt. Jeg har utfordret ALLE her til å gjøre noe lignende, men jeg ser ingen som guts nok til å prøve seg. Det sier meg ganske så mye. Er det noen som har påstått at avisbilder (både på trykk og særlig på nett) holder et konsistent høyt nivå her i landet? Jeg kan ikke huske å ha sett noen hevde det her på tråden ihvertfall. Vi andre trenger ikke sammenligne med hverken oss selv eller deg for å se at det kommer mye rart på trykk. Grunnen til at jeg ikke prøver å jobbe som (eller late som) frilansfotograf er aller mest at jeg er så heldig at jeg kan ha fotograferingen som hobby. Jeg kan kose meg med interessante motiver, og jeg kan bruke dagevis (og kanskje ukevis) med å både ta bildene og velge ut og justere bilder i etterkant. Jeg kan lage alle mulige slags fotoprosjekter og ikke måtte begrense meg til noe som skal illustrere en avisartikkel og som må være unnagjort på noen timer. I tillegg har jeg hverken rått talent eller nok erfaring til å konsistent lage gode bilder på kommando. Om det er selvinnsikt eller mangel på guts har vi kanskje forskjellige meninger om. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. april 2008 Rapporter Del Skrevet 27. april 2008 ha ha. du tok ikkje poenget? vel vel. Jeg gjentar. Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Det er mitt mål, ikkje sitte her å lage den mest brukte tråden til en chat gruppe for barn og andre som vil bruke den til chatt. Jeg har utfordret ALLE her til å gjøre noe lignende, men jeg ser ingen som guts nok til å prøve seg. Det sier meg ganske så mye. Selve ideen din med å utfordre lokale avisfotografer er absolutt ingen dum ide, men en ting du må gjøre er å velge ut 1, 2 eller 3 bilder fra kampen, ikke gi oss et galleri å se gjennom. Da er det ingen konkurranse lenger. For å være ærlig gleder jeg meg til å se resultatene dine og syns det er bra at du ikke gir opp. Når det er sagt er det på tide å slutte å skylde på dårlige lysforhold osv., det er ikke vårt problem. Lenke til kommentar
Happyday Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 ha ha. du tok ikkje poenget? vel vel. Jeg gjentar. Mitt mål er å vise gjennom denne sesongen at avisbilder ikkje er så bra, heller tvert imot. Det er mitt mål, ikkje sitte her å lage den mest brukte tråden til en chat gruppe for barn og andre som vil bruke den til chatt. Jeg har utfordret ALLE her til å gjøre noe lignende, men jeg ser ingen som guts nok til å prøve seg. Det sier meg ganske så mye. Selve ideen din med å utfordre lokale avisfotografer er absolutt ingen dum ide, men en ting du må gjøre er å velge ut 1, 2 eller 3 bilder fra kampen, ikke gi oss et galleri å se gjennom. Da er det ingen konkurranse lenger. For å være ærlig gleder jeg meg til å se resultatene dine og syns det er bra at du ikke gir opp. Når det er sagt er det på tide å slutte å skylde på dårlige lysforhold osv., det er ikke vårt problem. Om målsetningen med tråden er "å vise at man er flinkere" enn avispressefotografene så må man jobbe under like forhold. Om ikke så blir det ikke sammenlignbart. For å få frem poenget mitt: Jeg så Ronaldhino bomme på mål fra 20 meter i en ChampLeague-kamp. Jeg tok en tur ut på stadion dagen etter og forsøkte på det samme, å treffe mål fra ca 20 meter. Det klarte jeg. Konklusjon er at jeg er bedre i fotball enn Ronaldhino. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Eller i klartekst, at du ikke berettiger nedsettende omtale på grunn av umodenhet, selv om du ikke alltid oppfører deg som en nonne. (NB! Nonner er ålreite folk. Jeg har blitt servert hjemmebrent av nonner, repsect!) Du har med andre ord ikke fått servert HB av Olsen? ;-) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Eller i klartekst, at du ikke berettiger nedsettende omtale på grunn av umodenhet, selv om du ikke alltid oppfører deg som en nonne. (NB! Nonner er ålreite folk. Jeg har blitt servert hjemmebrent av nonner, repsect!) Du har med andre ord ikke fått servert HB av Olsen? ;-) Nei. Men det er jo et hederstegn om man blir servert heimert. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 Om jeg skriver "bitche-fri sone" i signaturen, stopper dere da? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Om jeg skriver "bitche-fri sone" i signaturen, stopper dere da? Don't think so, M Jeg synes vi skulle la den i utgangspunktet hyggelig unge karen litt fred nå, men det er under forutsetningen at han til enhver tid har en lommelerke med god trønder-HB i kamerabag-en (i tilfelle han skulle oppleve et møte med meg i levende live). Vi liker jo Marius, gjør vi ikke det da? Ellers bør vi kanskje lære litt av denne tråden. Man skal aldri forsøke å sette seg selv opp mot andre fotografer, spesielt ikke proffe. Jeg forstår din motivasjon, aksje, men det er ikke noe du burde rote deg inn i. Før du har gått noen mil i en pressefotografs slagstøvler (dvs 4 år med kjedelige sportsbilder og annet rask på heltid) så bør du ikke være for overbevist over de fotografenes evner. Alle pressefotografer jeg har kjent har vært ganske dyktige, men jobben er både stressende og ofte lite inspirerende. I tillegg må man være sikret et resultat som kan trykkes, ofte på kreativiteten og den kunstneriske kvalitetens bekostning. Jeg har selv "snust på"/delvis praktisert yrket et par år, og ønsker meg ikke tilbake til den tiden. Jeg har aldri tatt så mange bilder hverken før eller etter, og aldri så dårlige bilder heller. Det som tråden til nå har vist oss er at aksje har baller nok til å ta oppfordringer på nesten strak arm, men dessverre lider hans forsøk samme skjebne som Arild Rønsens tilsvarende utfordring i en lignende diskusjon rundt en plateanmeldelse i 1986. Kanskje ikke like tragisk, men likevel litt fåfengt. La meg forresten minne om at flere av våre nå høyt respekterte medlemmer har fått ganske hard medfart i sin debut på forumet. Autodidact fikk en tilsvarende stor motstorm. Hans tilfelle er litt annerledes, i og med at han faktisk hadde faglig grunnlag for å komme med sine påstander (han er fagmann, den sleipe snoken). Vi må forresten snart møtes igjen, Håkon. Det er utrolig at vi har omgått hverandre siden sommeren. Jeg tror nok også en del irriterte seg over meg i starten, spesielt Canonfolket. Jeg har også vært ganske påståelig, og fortjente sikkert en del kritikk. Snekker'n fikk også mye pepper i starten, men ser også ut til å finne seg til rette. Når denne tråden til slutt dør av elde, så forsvinner nok også den stormen som aksje opplever nå. Holder han ut så får vi sikkert et respektert medlem i ham også om en liten stund. Jeg tipper han holder ut, påståelig kranglefant som han er Endret 30. april 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå