Gå til innhold

Proff vs amatørfotografer. La oss sammenlige!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok folkens. idag er dagen kommet igjen. jeg mot 5 proffe folk fra BT og BA. Hvordan går det? For å gjøre det enda verre for meg selv har jeg nok engang steinvondt i halsen, men det skal nok gå.

 

Følg med når sammenligningen kommer, og hva med å selv dra igang noe av det samme? Er det noen som har ballar nok til å gjøre det samme som meg? Eller har folk det bare i kjeften?

 

 

god helg uansett. Følg med

Lenke til kommentar

litt oppvarming. Bilde til avisen ble ikkje lagt ut før igår, så derfor litt seint postet. Mine ble redigert rett etter kamp, og sendt til klubben. det finner du her. Jeg er kun fornøyd med 1-2 bilder denne gangen.

 

http://www.askoyfotballklubb.no/ShowArticl...?ArticleID=3148

 

her et et bilde fra lokalavisen. Han er ikkje hobbyfotograf, har jobbet mye med foto tidligere.

 

http://www.askoyv.no/sport/_-deilig-a-vinne/

 

 

Og her er det bilde jeg synes ble best. (dette var kvelden jeg hadde problemmer med utstyret, se annen tråd).

 

Jeg er ikkje tvil om ka bilde som er best. Ka synes dere?

 

http://picasaweb.google.no/lh/viewPhoto?un...913194080781570

 

en annen versjon

 

http://picasaweb.google.no/lh/viewPhoto?un...913228440519954

 

PS. likte selvsagt ikkje at ballen ikkje var med, men mer smell i mine bilder synes jeg uansett.

Lenke til kommentar

Bildet du synes er best mangler ballen, og er derfor totalt verdiløst. Det er bare to menn som står å gnir seg opp etter hverandre, og det vil ihvertfall ikke jeg se... Vi har nok forskjellig oppfatning av hva "smell" i bilder er, for i bildene dine ser jeg lite av det.

Endret av _ART_
Lenke til kommentar
Bildet du synes er best mangler ballen, og er derfor totalt verdiløst. Det er bare to menn som står å gnir seg opp etter hverandre, og det vil ihvertfall ikke jeg se... Vi har nok forskjellig oppfatning av hva "smell" i bilder er, for i bildene dine ser jeg lite av det.

 

vel. alle får mene ka de vil. ka om du sammenligner bilde mot avisen?

 

se på hjemmesiden deres som jeg la ut. jeg mener selv at de er mer enn på høyde med avisen. har du noe å slå i bordet med selv BTW?

Lenke til kommentar
Bildet du synes er best mangler ballen, og er derfor totalt verdiløst. Det er bare to menn som står å gnir seg opp etter hverandre, og det vil ihvertfall ikke jeg se... Vi har nok forskjellig oppfatning av hva "smell" i bilder er, for i bildene dine ser jeg lite av det.

 

mener du seriøst at fotballbilder uten ball er helt verdiløst? Tell me!

Lenke til kommentar
Bildet du synes er best mangler ballen, og er derfor totalt verdiløst. Det er bare to menn som står å gnir seg opp etter hverandre, og det vil ihvertfall ikke jeg se... Vi har nok forskjellig oppfatning av hva "smell" i bilder er, for i bildene dine ser jeg lite av det.

 

mener du seriøst at fotballbilder uten ball er helt verdiløst? Tell me!

Ja, i 99% av tilfellene.

Lenke til kommentar
Bildet du synes er best mangler ballen, og er derfor totalt verdiløst. Det er bare to menn som står å gnir seg opp etter hverandre, og det vil ihvertfall ikke jeg se... Vi har nok forskjellig oppfatning av hva "smell" i bilder er, for i bildene dine ser jeg lite av det.

 

mener du seriøst at fotballbilder uten ball er helt verdiløst? Tell me!

Ja, i 99% av tilfellene.

 

vel da er det jaggu mye mer slakt å tilegge aviser. er et noe de digger så er det juble bilder. jeg likte ansiktene i duellbildene jeg delte med dere, men var klar over at de trekker ned uten ball.

 

se på de andre dere, og døm de utifra avisen.

 

lykke te! og kom for all del ikkje med egne ting i diskusjonen, for da er det omtrent som Arne scheie som sitter å kritiserer når andre spiller fotball, uten selv å ha prøvd seg på noe som helst nivå!

Lenke til kommentar

hvor er ballen?

 

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3484834.ece

 

http://www.ba.no/sport/article3483475.ece

 

 

Hva som er merkelig med det? Når man som seinere idag stiller opp med 5-6 stykker bør man vel forvente noe bra? Jeg konkurrerer mao mot 5-6 stykker, mot utstyr til 500-600k minimum, kanskje mer!!

 

Ser ingenting merkelig i dette, og at folk ikkje har sett at de leverer generelt møkk til leserne sine, er enda mer merkelig.

 

Skål!

Lenke til kommentar
hvor er ballen?

 

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3484834.ece

 

http://www.ba.no/sport/article3483475.ece

 

 

Hva som er merkelig med det? Når man som seinere idag stiller opp med 5-6 stykker bør man vel forvente noe bra? Jeg konkurrerer mao mot 5-6 stykker, mot utstyr til 500-600k minimum, kanskje mer!!

 

Ser ingenting merkelig i dette, og at folk ikkje har sett at de leverer generelt møkk til leserne sine, er enda mer merkelig.

 

skal prøve å skildre den slette holdningen jeg har sett via bilder. bare å følge med!

 

Skål!

Lenke til kommentar

Altså, du trenger ikke å legge skylden på oss andre her på forumet for at avisfotografene ikke har med ballen på bilder.

Men det er stor sjanse for at bildet blir mye mer spennende med en ball i ruta, enn uten.

Dessuten kommer jubelbilder i en annen kategori mener nå jeg, for det er dokumentering av humør, ikke action.

Lenke til kommentar

Jublebilder er en annen ting. De illustrerer følelser. Det du presenterer er et duellbilde der hovedelementet mangler.

 

Det første bildet du linker til er en kraftig crop i et godt og fartsfullt bilde. Der er det i midlertid mannen, ikke ballen, som er saken. Det andre kan godt være et godt bilde. Kanskje ligger fokus på en spiller som takler spilleren på bildet. Det vet vi ingenting om. 510x200 er et svært dårlig format å presentere fotballbilder i, men slik er nå engang nettjournalistikken.

Lenke til kommentar

problemmet er bare at sikkerte minst 50% av bildene i avisen ikkje har ball, det er mest jubel. 5 mann for å fange litt jubel?

 

Dere skrev alle, og derfor kverulerer jeg litt med det, :-)

 

 

 

Ellers har jeg tenkt å gjøre det litt anderledes når jeg kommer hjem etter kampen idag. tenkte å la dere stemme over ka som er best avisfoto eller elektriker(dvs meg)

 

Skal også legge opp 5-10 bilder på en side, som jeg regner med er noe lunde det desken har å velge mellom.

 

Så følg med i kveld dere!

Lenke til kommentar
Hva som er merkelig med det? Når man som seinere idag stiller opp med 5-6 stykker bør man vel forvente noe bra? Jeg konkurrerer mao mot 5-6 stykker, mot utstyr til 500-600k minimum, kanskje mer!!

 

Ser ingenting merkelig i dette, og at folk ikkje har sett at de leverer generelt møkk til leserne sine, er enda mer merkelig.

 

Skål!

 

Det blir rett og slett dumt fordi:

 

Fotografen får vel samme betaling uansett om han knipser av noen middelmådige bilder eller om han tar det knallbildet. Skal det være mulig å tjene noe betydelig på fotballbilder skal det være ekstremt spesielt og da helst med store stjerner. Så jeg kan ikke tenke meg at en proff fotograf gidder å gjøre noe ekstra når han dekker norsk klubbfotball. Dessuten er målgruppen for artikkelen fotballinterreserte og for de fleste er kvaliteten på bildet mindre interresant. Når en proff avisfotograf dekker sin 325. fotballkamp i norsk serie så er det nok ikke med mye fotografisk entusiasme......

Lenke til kommentar
Hva som er merkelig med det? Når man som seinere idag stiller opp med 5-6 stykker bør man vel forvente noe bra? Jeg konkurrerer mao mot 5-6 stykker, mot utstyr til 500-600k minimum, kanskje mer!!

 

Ser ingenting merkelig i dette, og at folk ikkje har sett at de leverer generelt møkk til leserne sine, er enda mer merkelig.

 

Skål!

 

Det blir rett og slett dumt fordi:

 

Fotografen får vel samme betaling uansett om han knipser av noen middelmådige bilder eller om han tar det knallbildet. Skal det være mulig å tjene noe betydelig på fotballbilder skal det være ekstremt spesielt og da helst med store stjerner. Så jeg kan ikke tenke meg at en proff fotograf gidder å gjøre noe ekstra når han dekker norsk klubbfotball. Dessuten er målgruppen for artikkelen fotballinterreserte og for de fleste er kvaliteten på bildet mindre interresant. Når en proff avisfotograf dekker sin 325. fotballkamp i norsk serie så er det nok ikke med mye fotografisk entusiasme......

 

 

er du en av dem kanskje? ka er galt med dette? Er man elektriker forventer vel kunden at man gjør skikkelig arbeid selv om man har gjort det 100000 ganger før? Forventer de en slapp holdning? hvorfor skal foto være anderledes?

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre, er å sende bildene dine til BT eller BA, eller hvem du nå velger å konkurrere mot. Dersom bildene dine er såpass mye bedre enn fotografene sine, vil vel dine komme på trykk. Eller?

 

Edit: _Art_, et meget godt poeng, kanskje kommer du gjennom.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...