Gå til innhold

ny bærbar, som "multimediamaskin" i stue, ingen spilling, 6k

TempO

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte å kjøpe meg min første bærbare PC. Har ingen peiling på hva jeg skal kikke etter ettersom jeg aldri har vært noe særlig borti dette markedet før.

Er på jakt etter en maskin som kan brukes som en "multimediamaskin" i stua samtidig som jeg kan ha den med meg på turer, ta den med over til soffaen i steden for å gå inn på kontoret hver gang jeg skal skjekke noe på nett å jeg koser meg i soffaen :)

Den vil da bli brukt til filmavspilling på plasma og prosjektor, og spilling av musikk ut på anlegget.

Når det gjelder oppkobling mot plasma og prosjektor. Hvordan utgang bør jeg satse på på PC-en da? VGA er vel kanskje helt ut nå? bøer vel kanskje ha en PC med DVI eller selvfølgelig aller helst HDMI,men HDMI ser jeg for meg som veldig dyrt på PC fronten ennå?

-Stor lagringskapasitet trenger jeg ikke

- Bluetooth er ett stort pluss

- Må ha trådløst nettverk

- Nok ram er ingen dum greie

- 15,4" skjerm er ønskelig

- God batterikapasitet

- pent design, god å bruke

- DVI, HDMI utgang?

PC-en vil IKKE bli brukt til spilling!

Kunne tenkt meg en pris mellom 5 og 6000 kroner... men kan også strekke meg litt om jeg MÅ! men som sagt billigst mulig :)

Her har jeg ihvertfall ramset opp noe som er ønskelig av specs, håper det er noen der ute som kan komme med noen forslag/anbefalinger ;)

Mvh Tempo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1673157;c:36159

Denne har alt du er ute etter. Go design(asus er også kjent for sin gode byggekvalitet), 2 gig ram, Core2Duo CPU, grei batteri levetid, DVI utgang,stor disk,wlan, en ganske grei grafikkkort som sikkert takler HD filmer helt fint(HD 720)

Om du vil ha HDMI så syns jeg å ha sett en HP maskiner med HDMI i samme prisklasse. Men selv har jeg dårlig erfaringer med med HP bærbar og vil ikke helt anbefale den. DVI er bra nok til å vise filmer til HDTV, ikke at jeg er no stor ekspert i den fronten.

Endret av vong10
Lenke til kommentar

Hvis du har VGA-inngang merket PC på plasmaen din vil jeg anbefale deg å bruke denne, såfremt du har VGA ut på laptopen. Jeg bruker det selv og opplevde faktisk bedre bilde på denne måten. Fordelen med HDMI er selvsagt at du får overført lyd i kabelen.

Lenke til kommentar

takker for svar..

Da har jeg ihvertfall bestemt meg for at PC-en skal ha HDMI. Så om noen har enda flere forslag til PC med HDMI som er brukanes, setter jeg stor pris på å få høre om de så jeg har litt å velge i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...