Liteg0 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har hatt store problemer med vista nå i lang tid med at display driveren nvlddmkm slutter å virke, og at SLI ikke fungerte der. Så jeg skiftet like greit tilbake til XP, har hatt XP inne tidligere, å da fikk jeg skjeldent/aldri feil. Nå fryser maskinen vær gang jeg spiller, har merket meg at hvis jeg spiller i windowed mode fryser d skjeldnere. Instalerte XP i går så jeg har bare testet LOTRO og Crysis, kjører begge spillene på fult, Begge fryser. D blir ikke blåskjerm. Bilder henger seg opp, lydden lagger som faen i ca 5 sec, så går lyden vidre, men bilde henger. komandoene: ctrl+alt+del, alt+f4, alt+tab, windows tasten... funker ikke, ingenting fungerer, eneste som hjelper er å restarte. gikk igjenom feilsøkings guiden til fenderebest her på forumet, men siden d ikke blir nå blå skjerm genereres heller ingen dump fil. Har prøvd å reinstalere driverene til hovedkort å skjermkort, lukket alle programmer som ikke er nødvendig, uten resultat. Er d noen som vet råd, så vær så snill å hjelp meg her. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Traxor Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har hatt store problemer med vista nå i lang tid med at display driveren nvlddmkm slutter å virke, og at SLI ikke fungerte der. Så jeg skiftet like greit tilbake til XP, har hatt XP inne tidligere, å da fikk jeg skjeldent/aldri feil. Nå fryser maskinen vær gang jeg spiller, har merket meg at hvis jeg spiller i windowed mode fryser d skjeldnere. Instalerte XP i går så jeg har bare testet LOTRO og Crysis, kjører begge spillene på fult, Begge fryser. D blir ikke blåskjerm. Bilder henger seg opp, lydden lagger som faen i ca 5 sec, så går lyden vidre, men bilde henger. komandoene: ctrl+alt+del, alt+f4, alt+tab, windows tasten... funker ikke, ingenting fungerer, eneste som hjelper er å restarte. gikk igjenom feilsøkings guiden til fenderebest her på forumet, men siden d ikke blir nå blå skjerm genereres heller ingen dump fil. Har prøvd å reinstalere driverene til hovedkort å skjermkort, lukket alle programmer som ikke er nødvendig, uten resultat. Er d noen som vet råd, så vær så snill å hjelp meg her. Takk på forhånd. som omtrendt alle vet så støtter ikke alle spill vista, og en pc som akuratt tar ett spill på xp, vil ikke kunne ta det spille på vista fordi vista krever mer av delene dine enn xp ville gjort, om xp/vista ikke hadde vært problemet så ville jeg sjekka temperaturen på skjermkortet ditt, og eventuelt prossesor.. om de går vart kan det ofte reultere i "blue screen of death" eller at spillet fryser. om du kjører ett skjerm kort med kjøleribbe og ikke vifte, vil det kreve masse av viftene dine ellers i pcn. men jeg ville ha sett etter temp. på skjermkort først og fremst. det er ikke bra for noen av delene dine om skjermkortet går varmt. det vil gå ut over temperaturen på resten av delene dine. har ett asus 7600gs 512mb skjermkort sjæl. i begynnelsen hadde jeg 2 vifter i kabinettet, og da holdte skjermkortet 128 grader når jeg akuratt var færdig med å spille. det var så jeg fikk brennmerke på fingeren når jeg tok på kjøle ribba.. amatør arbeid fra min side. men nå har jeg god kjøling og null problemer. sjekk temp. og håper noe av det jeg skreiv kommer til nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå