Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, lagde en firmaside ganske nylig, men er systemutvikler og ikke designer. Dette er første versjon, så jeg ser jo selv at det er ting som kan forbedres, men om det er noen som har konkrete tips og råd tar jeg gjerne i mot det.

Det jeg allerede vet at jeg skal gjøre noe med, er en alt for tekst-tung forside.

Har også litt problemer med fargene. På noen skjermer ser de ok ut, men på enkelte, spesielt billige og laptopskjermer, blir de veldig blasse. Er det noe man bevisst kan gjøre når man velger farger for å unngå slikt?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mitt førsteinntrykk er at siden burde vært midsentrert. Nå sitter jeg på stasjonær PC, og har ikke verdens høyeste oppløsning, og siden er fremdeles bare i venstre hjørne.

Dette fiker du imidlertid lett, i alle fall i alle andre browsere enn IE. Åpne CSS skripet og skriv inn følgende i body tagen (den repeterer jeg nå, så du finner frem):

body {
margin:0 auto;
}

Ellers er ikke designet noe veldig revolusjonerende, men det fungerer bra. Liker godt fargebruken, og det er oversiktelig å finne frem. Bra ;)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...