Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblem eller kansje eg er alt for vanskelig

Anbefalte innlegg

Hei

Når eg putter Switchen inni og vrir på den, så kommr det vanlig motorens lyd men det tar lissom litt lengre tid enn vanlig helt til bilen kommer på!!! (på lanceren min er det motsatte). Lurer på om dere vet hva må eg gjøre for å bedre det...Tenkte kansje det batterien sin feil! :/

Bilen er:

Volvo 460 GL 1992

Endret av Javad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Sluquet spøkelse

Nei det er 1.8 GL bensin! Det eg mener er at det tar litt lengre tid enn vanlig for at bilen skal komme på skikkelig! :) Har sittet i mangen andre biler, Gammel/Nye men de starter no fortere enn det som skjer med Volvoen min.

@ H.M.Kongen

Det er nøkkel ja :)

men hva mener du med, ,rotor eller fordelerlokk eller en god kombi.

Er det som er rotor, også i Starteren?

Starter_Rotor_and_Magnetic_Switch.jpg

Endret av Javad
Lenke til kommentar

Rotor er en liten sak som går rundt inni fordelerlokket ditt.Fordelerlokket er der du stikker tennpluggkablene nedi.Inni fordelerlokket er det 4 kontakter som går til hver sin plugg og når rotoren spinner rundt kommer den borti disse kontaktene og lager gnist på pluggen.Veldig kort forklart.

Rotor: http://www.biltema.no/carparts/carpart_inf...p?iItemId=75263

Fordelerlokk: http://www.biltema.no/carparts/carpart_inf...p?iItemId=65023

Hvis du har planer om og bytte noe av dette så ville jeg anbefalt deg og kjøpe det på Volvo.Spesielt tennpluggkabler.

Lenke til kommentar

okei, Tusen takk for hjelpen H.M.Kongen. Eg er ikke helt dom asså :p eg har litt peiling på mekanisk men siden eg er ikke kan skikkelig norsk så blir litt vanskelig med Bil deler navn på norsk. Takk for hjelpen sjef

Lenke til kommentar

Når du sier lengre tid, hvor lang tid er det da snakk om? Regner med det er tiden du må holde nøkkelen i startposisjon du mener? Hadde en 460 1.7 Turbo før, og der måtte jeg og kjøre den litt lenger på starteren enn hva jeg syntes hørtes normalt ut. Var ikke snakk om mange sekundene, men bare slik at jeg la merke til at andre startet kjappere.

Lenke til kommentar
Når du sier lengre tid, hvor lang tid er det da snakk om? Regner med det er tiden du må holde nøkkelen i startposisjon du mener? Hadde en 460 1.7 Turbo før, og der måtte jeg og kjøre den litt lenger på starteren enn hva jeg syntes hørtes normalt ut. Var ikke snakk om mange sekundene, men bare slik at jeg la merke til at andre startet kjappere.

Såvidt jeg vet så har Volvo lagt inn en forsinkelse på turbomotorene sine, slik at turboen skal få oljetrykk før den fyrer opp.

Har lagt merke til det på 940 turboen til brodern også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...