fbassbassbass Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Heisann kjære medmusikere Det hadde seg sånn at en dag i 2002 så valgte jeg og begynne å spille bass. Til det trengte jeg en bassgitar, og etter noen måneders sparing av en lusen ukelønn gikk jeg til innkjøp av en brukt AriaPro II MadAxe. Den var tre år gammel allerede da jeg kjøpte den, altså at det som henger på veggen min i dag er en 9 år gammel bass. I 2006 kjøpte jeg meg en ny ESP LTD B-405. Etter at jeg kjøpte meg den nye, så gjorde Aria'en absolutt ingenting annet enn å henge på veggen og støve ned. Så her om dagen fant jeg ut at noe måtte gjøres for at den ikke skulle bli totalt glemt. dessverre er dette det eneste bildet før jeg gikk fullstendig løs på den Aller først skulle jeg prøve å lage en slags "vintage"-look til den Det ble fort ombestemt da jeg fant ut eneste måten du kan anskaffe en vintage bass på helt eget hvis er å bruke en bass aktivt i 20+ år. Etter en liten stund var plutselig nesten all lakken bortevekk, og halsen+stolen hadde sneket seg på plass med en vennegjeng bestående av fire strenger. Wow! Ferdig! Det gikk kjapt. Kanskje litt for kjapt? Jepp, her må det flere detaljer til. Vekk med logoen også. Halsen, stolen og vennegjengen stakk av, de ville ikke ha olje på seg. Nå! Nå er vel jeg fornøyd? Nei, det var jeg ikke, men da jeg fikk pakken fra USA ble jeg det. I den befant det seg en Fender P-bass Pickup-cover. Så, her presenterer jeg det endelige resultatet: AriaProII MadAxe Blikeng-style. Enjoy! (I know i did) Alt utstyret jeg har brukt er sandpapir med tykkelse 220, forskjellige skrujern og tre-olje. Endret 9. mars 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ble jo kjempe fin den da! Lurer på å gjøre noe lignende med gammle bassen min å, skal huske å ta bilder hvis jeg gjør det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Den ble fin den etter du hadde pusset den ned.. Er en stil for seg selv med. Men jeg må innrømme jeg får litt vondt inni meg når jeg ser hvordan det har blitt skjært ut et motiv i bassen. No offense;) Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe, utskjærings-ideen kom vel egentlig etter at jeg hadde sittet og sett litt for lenge på Lemmy i Motorhead sin signatur-Rickenbacker. Kunne vært mye bedre gjort, men jeg er ikke tålmodig nok. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Fin bass, men er skeptisk til utskjeringer og pimp på basser. Men, hva slags funksjon har den bøyler over den ene, eller to pickupene? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Den har absolutt ingen annen funksjon enn å få bassen til å se jævli heit ut Eller... Den er utrolig deilig å hvile tommelen på hvis du spiller med fingrene. Bortsett fra det, absolutt intet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå