Edstro Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvordan virker det om man ønsker å skrive en roman? Kan man få den trykt opp og solgt i butikker? eller må den vurderes først av noen før du får selge den? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvordan virker det om man ønsker å skrive en roman?Kan man få den trykt opp og solgt i butikker? eller må den vurderes først av noen før du får selge den? Om du ikke skal gå den tradisjonelle veien om forlagene, koster det mye tid og penger å få det gjort på en skikkelig måte. Det finnes utallige trykkerier som mer enn gjerne kan trykke opp en roman mot klekkelig betaling, men du må få butikken til å selge de også. Og, hvis du da ikke har enormt store pengereserver, får du ikke reklamert skikkelig for boken, og den kommer til å selge lite. Mitt forslag er; gå via et forlag, da får du all hjelp du trenger, og du vet at det du evt. får gitt ut er av høy kvalitet siden akkurat DU ble valgt. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skriv boka før du tenker på det du spør om. Eller var det en norskoppgave? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har prøvd siden jeg var 12. Blir vel ikke ferdig før jeg er 40. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ikke prøv. Hørt om en forfatter som ble kjent fordi han "prøvde"? Få en ide. Tenk hele tiden. Ikke sett deg ned og si jeg skal skrive noe bra nå, for da funker det ikke. Romanen må ha kommet mye før du når tastaturet hvis den skal bli bra. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei, jeg har jobbet med den samme ideen siden jeg var tolv, ikke selve dokumentet. Fornyet og fornyet. Selve "handlingen" (altså romanen) er vel på ca. 40 A4-sider, som er ca. det tovlte forsøket på å starte skriveprosessen. Resten er oppe i hodet mitt, og arbeides videre med. Jeg ville vel hatt mange hundre sider om jeg bare skulle skrevet ned alle detaljene jeg har tenkt ut. Når jeg har rørt i hop en dugende verden (skriver fantasy), så må jeg koke ned alle ideene og tankene til ca. 1/10 av det opprinnelige, for å finne essensen av det aller nødvendigste, og så bygge historien og budskapet på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå