d4rg0 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei Jeg har en Inform Guard LCD 2000 VA, Line Interactive UPS. (komplett.no varenummer : 337763) Når strømmen går så starter den så klart å pipe. dessverre så ser det ikke ut til at dette er mulig å endre i programvaren som fulgte med. Det er PowerManager II fra Richcomm som følger med. (Menyen controll og valget beeper turn on er fast hake forran) Og beep'eren som står i (samme type man finner på hovedkort) er loddet fast til kretskortet inni. Så spørmålet er. Finnes det en firmware som har disablet denne pipingen? Eller et styringsprogram i windows xp eller GNU/Linux som kan tvinge av denne pipingen? (All piping gjerne) Bonus spørsmål "Multifunksjonsknapp" står det at den har på fremsiden. Men er ikke dokumentert noe annet enn av og på funksjonen. Noen som har et hint? Litt febrilsk trykking når den går på batteristrøm gjør at den slutter å pipe men... Lenke til kommentar
d4rg0 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Sorry men postet jeg i feil forum? Omtales ikke ups'er i strømforsyningsavdelingen? Eller er det ingen som faktisk vet av de ca 20 som har lest innlegget? (og de som enda ikke har funnet det interessant å lese det hehe) Alarmen går ann å skru av - etter at den har startet. Så jeg anntar at "rett" programmvare vil løse dette... Ingen anbefalinger? Gjerne noe som kan logge "bedre" også. Forblir vel ubesvart så - dersom jeg finner noe på min vandring på nettet så poster jeg det her. Til de andre som måtte lure. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg ville gjort det enkleste(lodde ut høytaleren), det virker som du har sett på alternative firmwares/software pakker for å styre denne saken, når da dette ikke fører frem, ville jeg bare slått meg selv løs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå