MetaZero Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei.. Jeg har ett problem angående bredbånds linjen min. I høst en gang begynte plutselig linjen slå seg av i noen sekunder flere ganger om dagen. Skjer ca hver andre time. Det at den slår seg av er nok til at alle mine internett programmer slå seg av eller stopper, noe jeg finner svært frustrerende da jeg gamer en del. Har NextGentel bredbånd. Har prøvd å bytte ledning til en kortere, som ikke funket, har ringt nextgentel men lite hjelp å få der, router restarting osv funker heller ikke. Har rett og slett godt tom for ideer no. Kan noe gi meg noen tips om hva som kan foresake dette?? Takk for svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Skjer dette mens du bruker bittorrent? Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det kan hende NGT har gitt deg høyere hastighet (dette gjør de nå og da), men at du enten bor for langt fra sentralen eller har dårlig kvalitet på kablene mellom deg og sentralen. Dersom linja er stilt inn på høyere hastighet enn den takler, vil det føre til ustabilitet, feks. at linja detter ut gjentatte ganger. Lenke til kommentar
MetaZero Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan hende NGT har gitt deg høyere hastighet (dette gjør de nå og da), men at du enten bor for langt fra sentralen eller har dårlig kvalitet på kablene mellom deg og sentralen. Dersom linja er stilt inn på høyere hastighet enn den takler, vil det føre til ustabilitet, feks. at linja detter ut gjentatte ganger. Vell har hatt NTG i mange år nå med samme fart, skal ligge på rundt 5-6 mbit. Ligger ikke så veldig langt fra sentralen, men det er noen kilometer. Og er da litt merkelig at plutselig blir kablene dårlig når de har funket fint i en god del år. Har hatt problemet før med at de stilte hastigheten for høyt, men den satt de ned til et mer stabilt nivå, som den har lagt på lenge uten problemer før i høst/vinter da. Så hvorfor den kutter hvertfall en gang annen hver time 24/7 hver dag forstår jeg bare ikke. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har sjekket at det er linjen som faller ut og ikke ruter/modem? Lenke til kommentar
MetaZero Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Du har sjekket at det er linjen som faller ut og ikke ruter/modem? Hmm, vet ikke om jeg har gjort det nei. Hvordan sjekker man om det er linjen eller routern da? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Vel når jeg hadde lignede problemer så lånte jeg en ruter fra en kompis for å sjekke om den hadde samme problemene. Det hadde den ikke Endret 10. mars 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Ayla86 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har sjekket at det er linjen som faller ut og ikke ruter/modem? Hmm, vet ikke om jeg har gjort det nei. Hvordan sjekker man om det er linjen eller routern da? Du ser jo på modemet fra NGT om DSL-lampa slutter å lyse.. Da er den definitivt nede.. Prøv med annen router eller lavere hastighet, så kanskje det ordner seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå