bkf_94 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 hey Har alltid visst at det er 18 årsgrense for å drive med softgun men nå vet jeg ikke om det er for ''besittelse'' av SF eller å drive med det. fant en diskusjon på nettet ( http://www.airsoftguns.info/viewtopic.php?...765b2f8ae9612d1 ) og litt endover så ser jeg a det er en krangel på om at det er ulovelig med sf hvis du er under 18. Jeg er under 18 og har hatt et par softgun's men jeg har aldri spilt det jeg har bare hatt de ute på hytten våres og skjøtet på blink ( ) og lurte på om det jeg gjør er ulovelig? :S jeg mener foreldrene mine overvåker meg hele tiden liksom og vi er i midten av ''ingen-mans-land'' og det er jo ikke akkurat som jeg går på taket og skyter på sauer... Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har alltid trodd at det vi kaller softgun (ikke luftpistol) har vært forbudt i Norge? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Begge deler. Det er både ulovlig å eie og bruke airsoft-våpen, eller softguns, om man er under 18 år (noen klubber lar deg spille med verge om du er over 16). Forøvrig har disse våpnene vært fullt lovlige i Norge i noen få år nå. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Som Cutthroat Bill sier, sofguns har vært lovlig noen år nå sålenge en er over 18år. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Som Cutthroat Bill sier, sofguns har vært lovlig noen år nå sålenge en er over 18år. Men det er ulovlig å bære offentlig Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Begge deler. Det er både ulovlig å eie og bruke airsoft-våpen, eller softguns, om man er under 18 år (noen klubber lar deg spille med verge om du er over 16). Forøvrig har disse våpnene vært fullt lovlige i Norge i noen få år nå. hva hvis jeg sier at det er foreldrene mine sine softguns og jeg bare låner dem ( ) da er det ikke ulovelig, sant? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du har ikke lov til å bruke dem, såeh. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det er vel besittelse som det er 18 år på, hvertfall på luftvåpen. Bruk er det ingen øvrig aldersgrense på, bortsett fra at eieren av våpenet blir satt ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå når andre bruker våpenet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 får å bruke airsoft våpen når man er under 18 må man ha en verge med seg som alltid skal være nærme nok til å ta fra deg våpenet om du gjør noe galt med dem. driver du å skyter med dem i hagen med faren din, og han går inn for å hente en cola, og politiet går tilfeldigvis forbi og ser deg med våpen uten noe verge kan de ta fra deg våpent og du kan få en bot på 6000kr Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men det er ulovlig å bære offentlig Med mindre våpenet ligger i bag, koffert eller lignende. Jeg aner ikke om en Rema 1000-pose er godt nok. Gunfreak, er det ikke, i tillegg til bot, også mulig å få fengselsstraff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå