k-ryeng Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva menes med slørete gardiner?Nordlyset kan se ut som "gardiner" som beveger seg på himmelen, men med lang lukkertid vil disse glattes ut, bli slørete. Skal du ha _skarpe_ nordlysbilder, bør du ned i under 1 sekunds lukkertid, og det krever sitt av optikk og høy-ISO-egenskaper... Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 ok.skal legge ut noen bilder,senere Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Vekker denne til live igjen jeg Ett lite spørsmål til dere heldige eiere av 17-55: Hvor godt føler dere at den er tilstrekkelig som ett "allround-objektiv"? Tenker på om synes dere at 17mm holder i de fleste tilfeller når dere tar landskapsbilder og at den strekker til i motsatt ende? Har skikkelig lyst på objektivet, mye pga værtettningen og byggekvaliteten ,men en stemme litt langt bak i bakhodet hvisker Sigma 10-20 og 50-150 Prismessig så kommer det ut på noe det samme, men... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Når jeg skal på ferie / jobboppdrag sitter min 17-55 på kamera. Skal en tur med Hurtigruten i neste uke, og jeg har kun et objektiv med, og det er 17-55 Jeg er veldig fornøyd med min, men jeg bruker 50-150 mer men det er fordi jeg tar mye hundebilder, og da holder ikke 17-55 Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Blir nok så jeg kjøper, men da må jeg helt sikkert igjennom det samme du måtte da du kjøpte ditt, Øyvind :!: Blid kjærring i noen dager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå