Gå til innhold

Hvordan få markerte magemuskler

Anbefalte innlegg

Hepp!

Eg er ein 19 år gammal gut som er ute etter meir markerte magemusklar. Eg har sidan eg var liten trent mykje og spelar no organisert fotball på seniornivå med 4 treningar i veka. Eg er slank og har flat mage, men ikkje markerte muskelar, og det er dette eg er ute etter av den enkle grunn at det ser bra ut :-)

Eg har trent i longe periodar med daglege sit-ups og beinløft utan at dette har gitt merkbare resultat, og lurer på om nokon har gode idear til trening eg kan drive med heime?(har ikkje tid til å gå på treningsstudio i tillegg til fotballtreninger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt superdupertips til deg ikveld: Færre repetisjoner, mer motstand!

Altså: Istedenfor å kun bruke kroppstyngden din på sit-ups og beinløft-øvelsene, og ta 100 repetisjoner, bruk vekter, bøker som veier mye eller lignende, og ta færre repetisjoner! Da vil musklene dine jobbe hardere og vokse bedre!

Et tilleggstips: Ikke kjør deg fast på én eller to faste øvelser! Vær kreativ og varier mageøvelsene dine! På denne måten vil ikke musklene og kroppen din bli vant til øvelsen!

Lykke til. Det er snart strandsesong! ;)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Skal prøve å variere på øvelsene, men kan ikkje seie eg har så vidt spekter innan ulike øvelsar som er egna til dette. Har du tips til alternative øvelsar? Har òg ein treningsbenk beregna til sit-ups til rådigheit heime dersom det kan auke moglegheitene til øvelsar.

Hvordan er det med proteinpulver? Er dette noe som faktisk virker og øker effekten av treningen, eller er det bare flåsete visvas uten egentlig hensikt?

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve å diske opp noen gode øvelser til i morgen! Har ikke tid ikveld.

Hvis du skal ta proteintilskudd er du nødt til å trene riktig. Hvis du ikke trener riktig vil proteinet bare ommdannes til fett! Det er ikke bra for markerte magemuskler!

Lenke til kommentar

For å få markerte magemuskler er det nesten aldri størrelsen på muskelen som er problemet. De fleste har mer enn store nok muskler fra før av. Musklene i og rundt magen har også generelt liten kapasitet til å vokse mye i volum, særlig i forhold til mange av de andre musklene på kroppen. "Sixpacktrening" handler mye mer om "avduking", enn om muskelbygging. Altså er hovedproblemet som oftest at det er for mye fett på og rundt magen, og veien til målet gjerne innebærer at du må drive mer fettforbrennende trening enn situps, og også gå med et kcalunderskudd.

Ellers kan du i tillegg hvis du fortsatt inderlig ønsker å trene situps, trene med større belastning og ferre repitisjoner. Ellers anbefaler jeg også å trene øvelser som knebøy og markløft som i stor grad også vil belaste kjernemuskulaturen din.

Jeg ser også at du trener benhev, dette er en flott øvelse, men går hovedsaklig på hofteleddsbøyerne dine og ikke direkte på den rette bukmuskelen din. Den vil derimot jobbe statisk som stabilisator. Sier ikke at du ikke skal trene denne øvelsen, for det kan du gjerne gjøre. :) Tenkte jeg bare kunne nevne det.

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Dersom du virkelig er ute etter å få "sixpacken" synlig, så må du rett og slett legge om kostholdet litt. Fettprosenten i kroppen din må bli redusert for at de skal bli mer markerte. Som nevnt ovenfor; Færre repetisjoner, mer belastning. I tillegg, reduser pausetiden mellom seriene(har du ikke flere enn 1 serie, så øk til 3-4) og ha et langsomt tempo i utførelsen av øvelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...