Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjemelaget sykkel med motor. Regler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man har vel lov å kjøre på lukket område / privat eiendom?

Nei, reglene for hva man har lov til å kjøre er de samme omtrent uansett hvor man kjører. Det finnes enkelte unntak, som ved opplæring eller på godkjente baner, men det er neppe noen sjanse for at de kravene blir oppfylt her.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å legge denne men here we go!

Nå har det seg sånn at jeg har tenkt å ta en gammel sykkel og feste en motor på den og noe sånt digg :tease:

Noen som vet hvilken konsekvenser dette ville fått hvis onkel-blå hadde stoppet meg på den? :whistle:

Får jeg utsettelse eller bot eller noe annet kjipt? :dontgetit:

kan vel si det sånn at jeg har snakket med politiet om en lignende sak (den gangen gjaldt det meg).

svaret jeg fikk lød OMTRENT som følger (har det kun muntlig)

Dersom du skal sette en motor på en trø sykkel, (her snakker vi ikke om noe 0,25kw eller lignende, men generelt. "ingen regel uten unntak) skal den ha lys (type blink, fram, bak og bremse). Max fart hved hjelp av motorkraften er 45 km/t (med mindre den blir bygget av et firma hvistnok)

Den skal i tillegg værer registert som også tilsier at en må btale vegavgift, minimum ansvarsforsikring, og den kan IKKE gå på avg.fri disel,

I tillegg spurt jeg om lys (spes. neon) på sykkelen.

svaret...??

En kan ha alt lys en vil på en sykkel, DERSOM det ikke blnder eller tar oppmerksomheten fra annen trafikk.

Mao ikke tilatt med feks blå blinkende lys (fa...)

håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å legge denne men here we go!

Nå har det seg sånn at jeg har tenkt å ta en gammel sykkel og feste en motor på den og noe sånt digg :tease:

Noen som vet hvilken konsekvenser dette ville fått hvis onkel-blå hadde stoppet meg på den? :whistle:

Får jeg utsettelse eller bot eller noe annet kjipt? :dontgetit:

kan vel si det sånn at jeg har snakket med politiet om en lignende sak (den gangen gjaldt det meg).

svaret jeg fikk lød OMTRENT som følger (har det kun muntlig)

Dersom du skal sette en motor på en trø sykkel, (her snakker vi ikke om noe 0,25kw eller lignende, men generelt. "ingen regel uten unntak) skal den ha lys (type blink, fram, bak og bremse). Max fart hved hjelp av motorkraften er 45 km/t (med mindre den blir bygget av et firma hvistnok)

Den skal i tillegg værer registert som også tilsier at en må btale vegavgift, minimum ansvarsforsikring, og den kan IKKE gå på avg.fri disel,

I tillegg spurt jeg om lys (spes. neon) på sykkelen.

svaret...??

En kan ha alt lys en vil på en sykkel, DERSOM det ikke blnder eller tar oppmerksomheten fra annen trafikk.

Mao ikke tilatt med feks blå blinkende lys (fa...)

håper dette var til hjelp

LOL. Hvem som sa dette til deg? Det er jo reint sprøyt halve veien.. Kan jo registrere den som motorredskap. Ingen årsavgift, ingen dyr forsikring, billig diesel osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...