crazyclomp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Vet ikke om dette er riktig sted å legge denne men here we go! Nå har det seg sånn at jeg har tenkt å ta en gammel sykkel og feste en motor på den og noe sånt digg Noen som vet hvilken konsekvenser dette ville fått hvis onkel-blå hadde stoppet meg på den? Får jeg utsettelse eller bot eller noe annet kjipt? Endret 9. mars 2008 av crazyclomp Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 jeg TIPPER at bare du bruker hodet mtp. hvor og hvordan du bruker noe sånnt vil det gå greit Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ehm, ehm, ehm, tenkte egentlig litt overalt Bor litt utpå landet så tenkte litt sånn "Jeg eier veien!" xD Men men, nabolagene er vel greit? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du blir tatt, kjøretøyet blir nok tatt ifra deg, bot + mest sannsynlig utsettelse så sant ikke kjøretøyet er registrert. Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Argh Var det svaret jeg IKKE ville ha Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har prøvd dette selv.. Ikke lurt, jeg ble ikke tatt men pratet med en kollega av faren min om det var lovlig eller ikke. Det er lovlig så lenge kjøretøyet er registrert og skilter på. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Går det ikke greit så lenge maksfart er sneglefart? 16kph elns? Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ok. Skal no prøve alikevel jeg Er nå verdt et forsøk Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Vis den går under 49 km/t mener jeg å huske, går den unna loven. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 moped går jo under 49 (lovlig ) og de er jo rimelig regulerte. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg mener å ha lest at motoriserte sparkesykler som kjører raskere enn 5km/h må være registert Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Mener det var snakk om 16kph når det var noe om dette i lokalavisa. Uansett, slike "hastigheter" blir det lite morro av Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg mener å ha lest at motoriserte sparkesykler som kjører raskere enn 5km/h må være registert Herregud!! Kunne idet minste hatt 15 km/h ellns da.. % km/h?? Det er jo bare en kilometer fortene enn man går. Helt teit! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Reglene er slik når det gjelder motor på trøsykkel: - Du kan sette en motor på maks 1/4hk (ca. 170W). Det er mulig jeg bommer på det nøyaktige tallet her, men det var i vertfall langt under en hest. - Motoren kan bare fungere dersom pedalene samtidig blir brukt, altså kun som en hjelpemotor. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Reglene er slik når det gjelder motor på trøsykkel: - Du kan sette en motor på maks 1/4hk (ca. 170W). Det er mulig jeg bommer på det nøyaktige tallet her, men det var i vertfall langt under en hest. - Motoren kan bare fungere dersom pedalene samtidig blir brukt, altså kun som en hjelpemotor. 170 watt er ganske lite. Når Hushovd sykler i 40 km/h yter han 300-400 watt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Grensen er 250W, og korrekt, det er ikke mye. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kan kjøre i 30 uten å være registrert hvertfall.. Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Da ble det litt lysere her ja HAr en gressklipper på 3,5 hk Blir sikkert gøy selvom det ikke går så fort Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Du har ikke lov til å bruke den på en sykkel. For at det skal være lov å sette motor på den må den oppfylle dette kravet: "Tråsykler med elektrisk hjelpemotor med maksimal nominell effekt på høyst 0,25 kW hvor hjelpemotorens effekt reduseres gradvis og opphører når kjøretøyet oppnår en hastighet på 25 km/t, eller tidligere hvis syklisten slutter å trå." Din er ikke elektrisk og altfor kraftig (3,5 HK er 2,6 kW). I tillegg reduseres neppe effekten gradvis, og skrur seg av ved 25 km/t eller når ikke du trår. For å kunne slippe helt fri for krav må den maks gå 6 km/t. Den er ikke registreringspliktig så lenge den går under 20 km/t, men går den fortere enn 6 km/t må den oppfylle div. andre krav til kjøretøy. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19900125-0092.html#2-1 (forskrift om bruk av kjøretøy) http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html (kjøretøyforskriften) Endret 12. mars 2008 av Naranek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå