Ancoil Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hallo, jeg har ett problem. På min laptop får jeg bare lokalt nettverk hjemme, mens hos kompiser får jeg både internett og lokalt nettverk. Har prøvd og bytte nettverkskabel og prøvd kabler jeg veit fungerer. Vi har 3 datamaskiner i hjemmet, og det er bare laptopen min som ikke får internett. Problemet startet for rundt 1 uke siden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nettleverandør, modem, router? Hvilken ipadresse har din PC når du ikke får nett? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Her nå du tegne opp for oss akkurat hvordan nettverket ser ut. Altså om alt er koblet inn til rutermodemet direkte, eller om det er andre ledd involvert, slik som en trådløs ruter for eksempel. Hva stpår koblet hvor, og hva er kablet og hva er trådløst. Om maskinen med problemet står koblet likt til en av de andre som ikke har problemet kan det være en DNS problem. I så tilfelle kan du teste om du får frem vg.no når du kopierer inn 193.69.165.21 i nettleseren. Hvis det fungerer er det et DNS problem og det er enkelt å fikse. -Stigma Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Får du internett tilgang når du kobler direkte med kabel mot modemet? Anvender levandøren PPPOE? Lenke til kommentar
Ancoil Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan ta og prøve å tegne ett kart over nettverket når jeg kommer hjem. Når jeg feilsøker med msn, så står det at det er ett problem med standard gateway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå