Gå til innhold

spørsmål om et skudd

johan1

Anbefalte innlegg

Du blir ikke så mye mykere av å tøye ut etter kamp. For å bli vesentlig mykere, må du drive med bevegelighetstrening. Viktig å varme veldig godt opp før du tar en god økt med tøying og bøying.

Hva er forskjellen på uttøyning og bevegelighetstrening?

Med bevegelighetstrening menes trening med sikte på å øke bevegelsesutslagene i ledd og leddkjeder. Det er stort sett bindevev knyttet til muskulatur, fascie eller leddkapsel man forsøker å påvirke. Aktiviteten foregår som regel etter oppvarming fordi bindevevet er mer mottagelig for påvirkning når temperaturen er ca. 39º. Ulike metoder benyttes, men felles for dem alle er at man setter ledd i ytterstilling enten aktivt (hvor man benytter muskelkraft for å oppnå stillingen) eller passivt (ved hjelp av partner, underlag eller lignende). Øvelsene kan gjøres statisk (som regel at man holder ledd i ytterstilling) eller dynamisk (hvor man beveger ut og inn av ytterstilling).

Link 1, link 2.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
hvordan gjør man rabona skuddene høye og lange?

hvordantreffer man med vrista jeg treffer bare med tåa

har noen bilder av når man treffer riktig

du må ha den foten som du ikkje skyte me litt lenger framme en den du skyte me....sånn du ikkj sparka inni foten når du skal skyte!

Lenke til kommentar

Det er som Niklasinhofrees7yle sier i tutorialen sin. Etter det er det bare trene og trene.

Er selv blitt ganske god på rabona, og man bør gjøre en slags mellomting mellom å chipe, skyte og tuppe.

Det hjelper også å lene deg litt bakover, og vekk fra ballen når du skyter. Balanse er også viktig.

Lenke til kommentar

Her er noen trinn jeg har laget for å få til en Rabona:

1. Sett ballen stille et sted.

2. Sett foten din ca. en fot ifra ballen. Foten skal nesten "peke på ballen. Tuppen av standfoten skal være på være på midten av ballen. Hverken forran eller bak.

3. Så tar du noen steg bakover. Deretter løper du mot ballen. Sett standfoten slik forklart ovenfor. Siste steg skal være ett lite hopp og i det hoppet trekker du skuddfoten bakover og gjør den klar til å skyte.

4. Så skyter du. Len deg bakover og vekk fra ballen. Treff under på ballen og midt på, altså ikke venstre eller høyre. Fulfør skuddet med et lite hopp, så det blir som om skuddfoten sparker standfoten litt frem.

Note: Bøy standfoten litt slik at du kommer godt nok under ballen og slipper å treffe standfoten med skuddfoten.

Lenke til kommentar

Vel, det virker som om du tupper ballen, ettersom stamfoten skal pekes mot ballen. Jeg treffer heller på vrista av skuddfoten, så da går skuddet høyt, langt og nogenlunde hardt.

Dessuten hopper jeg ikke idet jeg sparker ballen. Jeg bare står der.

Verdens beste sier du? Det er dine meninger, det er ikke bevist at han er det. Jeg personlig synes også han er utrolig god på det, men jeg kan ikke si han er verdens beste :p

Endret av Mads7
Lenke til kommentar
Vel, det virker som om du tupper ballen, ettersom stamfoten skal pekes mot ballen. Jeg treffer heller på vrista av skuddfoten, så da går skuddet høyt, langt og nogenlunde hardt.

Dessuten hopper jeg ikke idet jeg sparker ballen. Jeg bare står der.

Verdens beste sier du? Det er dine meninger, det er ikke bevist at han er det. Jeg personlig synes også han er utrolig god på det, men jeg kan ikke si han er verdens beste :p

Jeg tupper ikke ballen nei, jeg treffer med de tre ytterste tærne av foten min, akkurat som på trivela. Dette krever riktignok trening, men når man får det til er det helt sinnsykt effektivt. I starten kan det også hjelpe å chippe ballen, den går ganske langt da, men man må jo selvsagt få til å chippe med vanlig ball.

Hvem syns du er verdens beste? :p

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si hvem som er verdens beste, for jeg har ikke sett samtlige personer som kan den. Men hvis jeg skal si hvem jeg synes er best av de jeg har sett, vil jeg si Quaresma.

Nei, det er det veldig få som har, om noen i det hele tatt. Det går jo nesten ikke an å bli bedre en Quaresma for han legger jo på bakerste stolpe når han står nesten ved cornerflagget og mye bedre og lengre en det trenger man nesten ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...