Gå til innhold

Takk og farvel OneCall


Anbefalte innlegg

OneCall sin plan var jo fra dag en å bli kjøpt opp av et stort firma.

 

Bra noen som har skjønt det. Men det gjelder dessverre ikke bare OneCall.

Nå er ikke jeg sikker på at dette faktisk gjelder OneCall, men om man ser hvor sinnsykt mye penger eierne til småoperatører som har gått konkurs (Nutel?)har tjent så virker det ikke så langt ut på jordet at noen vil opprette et mobilselskap, presse prisene ned til det ikke lenger er lønnsomt for å få flest mulig kunder og så selge selskapet/kundemassen.

 

Masse penger for "lite" jobbing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme problem som deg. Fikk problemet etter at jeg fikk det nye sim-kortet. Har du funnet en løsning på problemet? Jeg har også sendt mail for over en uke siden uten å få svar...

 

Nå klarer jeg å sende mms i hvert fall. Innstillingene som OneCall sender deg legger seg ikke som default. Det må du sette selv. I tillegg slettet jeg de gamle innstillingene. Om begge deler måtte til eller bare en av dem egentlig ga ønsket effekt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt OneCall ganske lenge nå, og var fornøyd helt til de sendte ut "Network Norway-simkortet". Etter det har jeg bare hatt trøbbel. Folk forteller meg at mobilen min er avslådd når den så absolutt ikke er det, samtaler blir brutt stadig vekk, og å sende en sms kan ta meg 5 minutter. Jeg sendte mail til OneCall og fikk beskjed om at de hadde fått inn et lite parti med Sim-kort som hadde en defekt som gjorde at de fungerte litt dårlig med enkelte Samsung og SE-telefoner. Selv har jeg Samsung D900, og fikk tilsendt nytt simkort i posten bare noen dager senere. Kudos for rask rundeservice, hvertfall.

 

Problemet er bare at dette ikke har løst problemet, men alt er så å si som det var før. I tillegg opplever jeg at telefonen melder om "sim-kort oppdateres" stadig vekk, og så sender mobilen ut tyverisporing.

 

Hvis dette ikke bedrer seg snart så ser jeg ikke noen annen utvei enn å flytte fra OneCall.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på one call siden de gir 120 gratis minutter og noen sms gratis i mnd. Bruker telefonen egentlig ganske lite så jeg ville nok ikke kommet stort over de minuttene. Er det noe lureri med det greiene her eller? Virker for godt til å være sant at man kan få gratis mobilbruk hvis man holder seg innenfor den grensa.

 

Nei, det er ikke for godt til å være sant, "utrolig men sant", som de sier på reklame-filmen :)

 

Har selv rekordlave telefonutgifter etter at jeg gikk over til OneCall, og vil nok bli værende der sålenge de er så billig som de er.

 

For alle som lurer på hva som er billigst, vil jeg anbefale dem å sjekke det opp med sitt eget forbruk på http://www.telepriser.no

Lenke til kommentar

Må man vaneligvis vente lenge etter man har bestilt OneCall abonnement? Bestilte på Onsdag, og har ennå ikke fått noen bekreftelse på at orderen er godkjent. Bare den "One Call vil nå gjøre en standard kredittsjekk ved bestilling av abonnement..." som jeg fikk rett etter bestilling.

Lenke til kommentar

Jeg har også trukket meg fra OneCall nå, vært altfor mye kaos med dem, dessverre.

Føler at jeg er en god kunde hos dem, hadde aldri regninger under 900 kr, egentlig fantes det rimeligere abo for meg, men likte OneCall ganske godt, var med fra starten av:)

 

Men etter at dem har gått over til NwN så har alt gått galt, mister dekning, ikke edge, fått nytt simkort to ganger alt. Samme svar fra kundeservice uansett hva det gjelder, selv om svaret aldri løser problemet :(

 

Har dermed valgt å portere til Tele2, som jeg vet har produkter og regler som de følger meget godt:)

 

Lurer på hvor mange av vennene mine jeg har fått over til OneCall, i hvert fall 30 stk, synd at jeg må trekke meg.. Men skylden er NwN, i Oslo skifter mobilen min hele tiden mellem NwN og Netcom.. Og tar ca 1-2 min før jeg får dekning.. Og når jeg skal ringe noen må jeg prøve 3-5 ganger før jeg kommer igjennom.. Og meldinger kommer sent og de jeg sender meldinger til får dem ikke alltid:(

Lenke til kommentar
Hva er ca svartid på mail til OneCall kundeservice?

Sendte en mail med ett spørsmål for en uke siden, og venter ennå.

 

Problemet er at mms sendt til meg kan ikke hentes ned. Får melding om "nettverksfeil" hver gang, så sålangt i abonnementet mitt har jeg ikke mottatt et eneste bilde. Og ja, har selvsagt lastet ned oppsettet for wap, internett, mms.

 

1 til 2 uker er ganske normalt.. Ring heller kundeservice.

 

Heldige er de som får svar etter 1 uke eller 2.

Jeg ventet i over 6 uker på svar ang. en feil på faktura, og jeg sendte mange purre-mail i mellomtida. Først etter 62 (!!) dager var saken løst. Men det måtte mye diskusjon og bevisførsel til (dama jeg maila med var steil og stri og ga seg ikke, men til slutt måtte hun beklage, jeg hadde nok rett...).

Dvs. løst og løst... det gjenstår og se - feilen står fremdeles på faktura (ikke fakturert fordi summen er for liten).

Hvis jeg fikk noe trøbbel når faktura seinere skal betales, skulle jeg kontakte dem igjen. Ja det er jo fristende...

Lenke til kommentar

Sendt: 11. mars 2008 15:41

Til: [email protected]

Emne: (saksnr:00000) Bredbåndstelefoni: (One Free, Månedspris 299,00)

 

(Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten)

 

Hei

 

Vi har mottatt din oppsigelse. Den vil tre i kraft 30.04.2008, ref. våre vilkår om oppsigelse av bredbåndstelefoni.

Minner om at du mister ditt nummer når oppsigelsen trer i kraft.

Utstyret du har lånt av oss må returneres innen 21.05.2008, vår adresse er One Call AS, Postboks 4466 Nydalen, 0403 Oslo.

 

One Call AS

Adresse: Postboks 4466 Nydalen, 0403 Oslo

Telefon: 04300

 

 

Er den noen som kan si nå jeg er ferdig å betale regningene på dette abonnementet, jeg fikk en ny regning nå med forfalsdato 22-mai. (One Free, Månedspris 299,00)

Det har vært mye rart med dette abonnementet her, tok først fire måneder før jeg fikk det. Jeg sa det opp etter 14 dager.

Jeg har sendt tilbake utstyret jeg fikk, gjorde det i mars en gang.

Endret av Nmcu
Lenke til kommentar
Må man vaneligvis vente lenge etter man har bestilt OneCall abonnement? Bestilte på Onsdag, og har ennå ikke fått noen bekreftelse på at orderen er godkjent. Bare den "One Call vil nå gjøre en standard kredittsjekk ved bestilling av abonnement..." som jeg fikk rett etter bestilling.
Jeg fikk heller ingen bekreftelse per e-post, men sju-åtte virkedager etter bestilling kom sim-kortet i posten. Alt var aktivert, klappet og klart.
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk klager og syter så jævlig. Grunnen til at OneCall er et av Norges desidert billigste abbonoment er fordi de klarer å holde kostnadene sine nede. En av åraskene til det, er at de ikke har like mange kundekonsulenter som f.eks. stats-eide Telenor. Dette fører til at ja, du må kanskje belage deg på å sitte lenger i telefonkø enn hos andre selskap, men hvis du mener at å betale flere hundrelapper mer i måneden for å slippe det, så værsågod, skift abbonoment! Det er ingen som tvinger deg til å bli værende hos OneCall, da de ikke har noen bindingstid.

 

Jeg mener vi skal være takknemlige for at slike selskap som OneCall og MTU eksisterer. Billigselskapene har vært med på å revulosjonere telebransjens priser, og uten dem ville vi nok fremdeles måtte betale 1 krone for hver sms...!

Lenke til kommentar

Det er ingen bindingstid på bredbåndstelefoniabonnementene med mindre annet er særskilt opplyst.

Med One Call bredbåndstelefoni får du en rekke tilleggstjenester gratis:

1, ny regning hver måned

2, ingen mulighet til å si opp ditt abonnement.

3, selv om du har sagt opp er det så dårlig intern kontroll at de ikke får det med seg.

4, det billige abonnementet, ble til det dyreste du noen gang har hatt.

5, det er ingen skam å snu i tide, men gå direkte til Telenor !!!!

Lenke til kommentar

Jeg var også strålende fornøyd med OneCall helt til jeg fikk nytt simkort. Da fikk jeg en ustabil telefon, jeg bor slik til at telefonen bytter mast om jeg går rundt i huset, og før har jeg ikke merka noe til det, men nå hakker det og småbryter når jeg er i en samtale og den bytter.

 

Flere sms har problemer med å komme frem, må gjerne sende 2 ganger, mms sluttet å fungere etter ejg fikk ett nytt oppsett. Og 3G forsvant jo.

 

Men jeg driter i det, 15.05 blir jeg portert ut.

Lenke til kommentar

jeg har sittet i telefonkø nå i 20 minutter og enda er det kø.

jeg begynte å ringe kl 8.30, det er månge som er oppe tidlig for å ringe dem.

jeg fikk svar etter 20 minutter, dette må være tidenes værste kø eller største.

fikk svar men han måttte gjøre andre ting først, dette tok enda 5 minutter å gå inn manuelt i kartoteket og finne info om mitt abonnementet.

Han lovte at det ikke kom flere regninger. oppsigelses tid er ut kalendermåned og neste kalendermåned. Ikke lett å forstå men sånn er det.

Faen ta Onecall og den vævla dårlige kundeservice'n dems.

Lenke til kommentar
Har selv onecall og syns det er helt greit. Men siden MTU er billigere, vurderer jeg sterkt å bytte. Men utrolig kjipt med onecall er at du har overhodet ingen oversikt hvor mye du har brukt av ringe minuttene og sms.

 

Hvordan kan du gjøre det med MTU da?

Lenke til kommentar
Har selv onecall og syns det er helt greit. Men siden MTU er billigere, vurderer jeg sterkt å bytte. Men utrolig kjipt med onecall er at du har overhodet ingen oversikt hvor mye du har brukt av ringe minuttene og sms.

 

Hvordan kan du gjøre det med MTU da?

 

Via 'Min Side' ;)

 

Den var riktig nokk ikke oppe når du skrev det, men men :)

 

Skal være oppe nå, har ikke testet ennå selv. Må finne igjen MTU telefonen min først..

 

Driftsmelding 15.05: Min side er åpnet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...