Gå til innhold

Takk og farvel OneCall


Anbefalte innlegg

Så det er faktisk så latterlig at hvis du ringer 119 min og sender 89 sms så må en betale for det? HAHA, sykt sleipt!

 

selvsagt er det ikke slik. Du får de INNTIL 120 minutter gratis, og INNTIL 90 SMS gratis. For min del har jeg ikke betalt en krone for å ringe eller sende SMS siden jeg gikk over til OneCall, det eneste jeg har blitt fakturert for er datatrafikk.

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Er fornøyd med OneCall. Jeg har vert innom Chess ett par ganger og må jo skryte av at de er utrolig stabile, oversiktlige og har god support, men hvis OneCall bare trulter å går slik som nå så ser jeg ikke noe problem i sikte. Fikk forøvrig selv ganske kjapt tak i supporten deres, men har hørt om folk som sliter noe helt utrolig.

Lenke til kommentar
å ja, så på bakgrunn av din og KUN din opplevelse så er OneCall helt konge? ehh trokke det du...

Det er da ikke kun hans opplevelse. Skal alle vi som er fornøyd lage skrytetråder for å vite at vi er her? Selv har jeg straks hatt OneCall et år og er veldig fornøyd. Eneste ulempen er at jeg midlertidig mangler 3G/HSDPA-hastigheter, men med Opera Mini og edge greier jeg meg finfint. Da jeg skulle bytte til NWN-simkort for drøye to uker siden glemte jeg det selvfølgelig kvelden før, så halve dagen skulle jeg ha vært "stuck" med et inaktivt simkort. Men jeg kunne faktisk bruke det til utgående trafikk, noe som overrasket positivt. :)

 

Vi er mange fornøyde OneCall-kunder selv om vi ikke skriker høyest.

Lenke til kommentar

Chess kundeservice har bare den beste kundeservicen som fins innenfor mobilmarkedet pr dags dato.

Ingen som kan slå en så utrolig stabil og perfekt kundeservice.

Selv idag fikk jeg en "Personlig Oppfølging" mail fra Chess, der jeg kunne bli med i trekningen av noen mobiler (Chess X-One), Chess t-skjorter, Chess hettegensere og flaks lodder, ved å ta en kundeundersøkelse innenfor tilfredsstillelsen hver enkelt bruker har for Chess. De passer på hele tiden at hver enkelt kunde blir tilfredsstilt på den måten de selv ønsker det. Jeg må bare innrømme at jeg er imponert over den gode kvaliteten jeg får fra Chess.

 

Små drittselskaper som One Call, MTU, Network Norway og andre selskaper som nettopp har startet (enda), er ikke vits å ta noe fatt for seg, i hvertfall ikke nå i dette øyeblikk, pr dags dato, det er altså helt sikkert. Du får ikke noe igjen for det, med mindre du liker å være BETA tester. ;)

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

Har vært innom mange selskaper, inkuldert Chess. Chess var et bra selskap, og hadde en fin min side ordning. Men har ikke anfret på at jeg bytta til Onecall, og siden Chess også gikk over til netcom sitt nett så ble valget enkelt. Ellers så hadde jeg problemer med operamini og epost, men det var utrolig lett å fixe manuelt.

 

Go OneCall, litt bedre mine sider så er dere der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861
Ellers så hadde jeg problemer med operamini og epost, men det var utrolig lett å fixe manuelt.

Hvordan fikset du APN instillingene? Finner ingen automatiske instillinger for det og vet ikke helt hva Mini leter etter... Du fikset det utelukkende via mobilen? Noen adresser som var nødvendig å referere til?

Lenke til kommentar

Synes det ser ut til at One Call flytter kundene sine for å kunne presse prisene enda mer, ikke for å kunne "forlate den synkende skuta" som killerost skriver. Dere som mener Chess er rimeligere med høyere forbruk, har dere sett på One Call Aktiv? Nytt abonnement med lave priser for de som ringer mye... dette kom ETTER flyttingen til NwN.

Lenke til kommentar
Synes det ser ut til at One Call flytter kundene sine for å kunne presse prisene enda mer, ikke for å kunne "forlate den synkende skuta" som killerost skriver. Dere som mener Chess er rimeligere med høyere forbruk, har dere sett på One Call Aktiv? Nytt abonnement med lave priser for de som ringer mye... dette kom ETTER flyttingen til NwN.

Tviler på at NWN hadde kjøpt opp onecall om de ikke hadde hatt tro på overskudd på sikt. Håper og tror onecall overlever videre, vurderer sterkt å bytte til dem selv!

Lenke til kommentar

Hva er ca svartid på mail til OneCall kundeservice?

Sendte en mail med ett spørsmål for en uke siden, og venter ennå.

 

Problemet er at mms sendt til meg kan ikke hentes ned. Får melding om "nettverksfeil" hver gang, så sålangt i abonnementet mitt har jeg ikke mottatt et eneste bilde. Og ja, har selvsagt lastet ned oppsettet for wap, internett, mms.

Lenke til kommentar
Hva er ca svartid på mail til OneCall kundeservice?

Sendte en mail med ett spørsmål for en uke siden, og venter ennå.

 

Problemet er at mms sendt til meg kan ikke hentes ned. Får melding om "nettverksfeil" hver gang, så sålangt i abonnementet mitt har jeg ikke mottatt et eneste bilde. Og ja, har selvsagt lastet ned oppsettet for wap, internett, mms.

 

1 til 2 uker er ganske normalt.. Ring heller kundeservice.

Lenke til kommentar

Vurderer å flytte til One Call Aktiv fra tele 2 Champion. Sendt mail til Tele2 for å høre om de ha planer om endring av sin prisstuktur, men ikke fått svar (merkelig...)

Stusset litt over utenlandsprisene til One Call. Jeg ringer endel til Tyskland fra fasttelefon, av og til mobil. Tele2 tar frekke 6.49 pr minutt (pluss oppstart på 89 øre selvfølgelig) mot One Call sin pris på 72 øre til fasttelefon!!!! og 1.95 til mobil (59 øre oppstart). Det er jo grisebillig spør du meg.Dette knuser jo også MTU,Netcom og telenor sine utenlandspriser. Er det over IP på noe vis? Noen som kan si noe om kvaliteten på utlandssamtalene?

Lenke til kommentar

Planen var fra dag 1 og bli kjøpt opp ja....

det sier seg selv at de ikke kan opperere som de gjør, alt for mange ringer HELT gratis uten og betale en krone for det... de går ca 30-40mil i underskudd i 2007 og 2008 kommer til og bli enda værre... blir de ikke kjøpt opp iløpet av ganske kort tid er jeg redd for at vi får enda en nutel situasjon

 

Edit: egentlig er jeg ikke redd for det.. kommer til og godte meg stort når det skjer... skal spise kjeks og ringe med mitt telenor frifiks abbonement og le høylytt

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Men de er jo kjøpt opp av NWN. De har på tross av mye gratisringing faktisk inntekt fra termineringspriser når andre operatører ringer deres kunder, mange bruker innholdstjenester, mange ringer over gratisminuttene osv. One call har eksistert noen år nå og henger fortsatt med så jeg håper og tror de vi lvare fremover og ;)

Lenke til kommentar
Hva er ca svartid på mail til OneCall kundeservice?

Sendte en mail med ett spørsmål for en uke siden, og venter ennå.

 

Problemet er at mms sendt til meg kan ikke hentes ned. Får melding om "nettverksfeil" hver gang, så sålangt i abonnementet mitt har jeg ikke mottatt et eneste bilde. Og ja, har selvsagt lastet ned oppsettet for wap, internett, mms.

 

Jeg har samme problem som deg. Fikk problemet etter at jeg fikk det nye sim-kortet. Har du funnet en løsning på problemet? Jeg har også sendt mail for over en uke siden uten å få svar...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt samme problemet (blandt alt annet!) og sist jeg ringte de fikk jeg beskjed om at det var sim-kortet som var skylden. De skulle sende et nytt. har nå ventet i over en halvtime i tlf-kø (som jeg blir fakturert for) før det ble brutt. Har sendt en mail en mail for å få simkortet aktivert, så da blir det vel ordnet ut i mai kan jeg tenke meg. Hater onecall!!!

Lenke til kommentar
Jo for meg har telenor best dekning. Jeg har ofte reiser til sogn og fjordane og der har telenor alltid dekning, men aldri netcom. Jeg reiser offshore hver mnd, der har telenor som oftes dekning fra de fleste plattformene, netcom har ikke. Jeg har også endel kurs i Sandnes området i Stavanger. Har alltid full dekning fra telenor, netcom kunder har ikke. Selvfølgelig har alle store steder dekning, men kommer enn litt ut på landet har netcom sjeldent like god dekning. Her på vestlandet er dette enn kjennsgjerning at på hytten osv. har telenor alltid god dekning med ikke netcom! PS: kvamskogen teller ikke som hytte, det er tettbygd strøk!

 

Det er og blir enn kjennsgjerning og fra opplevelser at Telenor har best dekning. Om det er ubeviselig eller om teletilsynet nekter de å bruke det har ingenting med det faktum at Telenor har best dekning!

 

Ehehe, så du mener at det du OPPLEVER er et faktum selv om det ikke kan bevises på noen måte? En kjekk ting med faktum er at det går an å bevise det, hvis ikke er det per definisjon ikke et faktum.

 

Jeg har opplevd at NetCom har mye bedre dekning på hytten min og generelt der jeg har vært i Møre og Romsdal, men i og med at jeg forstår at det finnes en verden utover den jeg ferdes i gjør at jeg ikke påstår at NetCom har bedre dekning enn Telenor.

 

Hvis du sammenligner dekningskartene deres vil du se at det er omtrent likt.

 

Noen plasser har NetCom best dekning, og noen plasser har Telenor det. Men, det kan nok være noe med at Telenor er bedre Off Shore, vet det var slik for en stund siden men i samme periode hadde NetCom bedre 3G dekning også, - dette er nå utjevnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...