Gå til innhold

Takk og farvel OneCall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Si meg hvorfor i alle dager at OneCall får BEDRE dekning enn Chess(netcom) når de har BYGGET UT?

 

Fordi OneCall har dekning alle steder Netcom har dekning og samtidig dekning der NetworkNorway har dekning?

 

 

Mange som klager overr at de alltid må vente så lenge på kundeservice..

 

Hvor ofter ringer dere egentlig kundeservice ?

Problemet er at det du sier er feil, dekningen blir ikke bedre, men du er sikret dekning i NetComs nett der onecall/networknorway ikke har dekning. Så selv om NWN har mye dårligere dekning, og NC har full dekning i samme området, vil simkortet bruke NWN sin sender. Ergo: Ikke bedre dekning!

Lenke til kommentar
Har selv onecall og syns det er helt greit. Men siden MTU er billigere, vurderer jeg sterkt å bytte. Men utrolig kjipt med onecall er at du har overhodet ingen oversikt hvor mye du har brukt av ringe minuttene og sms.

Joda, det har du? Bare logg deg inn på kundesidene på onecall.no så kan du få veldig detaljer oversikt, eller bare se hvor mye penger du har brukt til nå.

 

 

Nei dessverre, denne informasjonen som står her er feil. Den blir ikke oppdatert slik som den skal. Det står at jeg har brukt 128 kroner, når jeg vet at jeg har brukt langt over 300. Pluss den skifter ikke på seg. Så er tydelig at onecall henger etter.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at OneCall IKKE har bedre dekning med NWN, og dersom du mister signalet innenfor området til NWN blir du ikke flyttet over til netcom. Jeg bor i Oslo, og mister hele tiden dekningen.

Og jeg gidder ikke sitte 20 min i kø på support tlf for å klage på feil som burde være lett å unngå ( tilsendt feil simkort, fikk 2 simkort som ikke virket, purre på pin-kode som ikke ble tilsendt etc...)

 

Jeg er lei...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Kan skrive under på at OneCall IKKE har bedre dekning med NWN, og dersom du mister signalet innenfor området til NWN blir du ikke flyttet over til netcom. Jeg bor i Oslo, og mister hele tiden dekningen.

Da er det noe annet enn nettet som er feil, for NWN har ikke skrudd på i Oslo ennå. Enn så lenge henger du på NetCom.

Lenke til kommentar

Da kan de jo kanskje vurdere å skru det på da, så folk får dekning!

Og det er tydelig at onecall opplever mye klager om dagen, ser de har utvidet supporten sin med 2 timer i en periode (uten at det hjelper nevneverdig på ventetiden...)

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen av folk som synes at OneCall er BRA. Har aldri hatt problemer med dem, selv etter at NWN kjøpte dem opp. Ikke med dekning, ikke med kundeservice, ikke med noenting - og mobilregningene mine er fantastisk lave. Fikk SIM-kort i god tid før aktivisering, og det funket som det skulle.

 

Nå bør det kanskje nevnes at jeg aldri går lengre ut på bygda enn Ring 3.

Lenke til kommentar
Slenger meg på bølgen av folk som synes at OneCall er BRA. Har aldri hatt problemer med dem, selv etter at NWN kjøpte dem opp. Ikke med dekning, ikke med kundeservice, ikke med noenting - og mobilregningene mine er fantastisk lave. Fikk SIM-kort i god tid før aktivisering, og det funket som det skulle.

 

Nå bør det kanskje nevnes at jeg aldri går lengre ut på bygda enn Ring 3.

 

Og ikke gjør noe annet enn å ringe i GSM nettet og sende SMS, en tung bruker mao. OneCall er blitt elendig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Kan skrive under på at OneCall IKKE har bedre dekning med NWN, og dersom du mister signalet innenfor området til NWN blir du ikke flyttet over til netcom. Jeg bor i Oslo, og mister hele tiden dekningen.

Da er det noe annet enn nettet som er feil, for NWN har ikke skrudd på i Oslo ennå. Enn så lenge henger du på NetCom.

Etter et par tlf har jeg fått opplyst at NWN faktisk er aktivt i oslo,

men at de har store dekningsproblemer (noe jeg allerede visste...)

Lenke til kommentar

Fra One Calls sider:

 

"Dekningsutfall på mobilnettet 13.03.08

 

Det er tidvis dekningsutfall på NetComs mobilnett i flere større byer i Norge i dag. Vi forventer at denne situasjonen snart er utbedret.

 

Med vennlig hilsen

 

Reidun Stølen ~ Kundedirektør"

 

Er det Netcom som sliter nå?

Lenke til kommentar
Tror akkurat tiden nå mens nye sim-kort sendes ut og endel ikke har fått sine er ekstra ille da pågangen er langt større enn vanlig. Har vell hatt en 3-4 tlfsamtaler med dem før jul og fikk kjapt svar, mail fikk jeg senest et par dager etter så jeg har ingenting å utsette :)

 

Jeg har aldri prøvd OneCall men jeg hadde vært rimelig missfornøyd vist det tok et par dager før jeg fikk svar på en e-post. 24 timer er jo et minemum. Bra er 12 timer eller mindre. Men dette er bare hva jeg syns personlig.

Lenke til kommentar

Har brukt One Call siden mai i fjor. Ettersom jeg holder meg innenfor grensen for sms og ringetid har det ikke kostet meg noe. Hadde jeg derimot ringt mer hadde jeg nok valgt en annen operatør. Kundeservicen stinker praktisk talt. Har sendt noen e-poster i forbindelse med en feilfakturering. Ingen ble besvart. Ettersom beløpet er 30 kr tviler jeg sterkt på at de sender det til inkasso... ;)

 

Bytte til NWN gikk greit. Fikk nytt simkort tilsendt i posten i god tid. Bor i Oslo og kan bekrefte at dekningen er dårligere enn tidligere. Det tar for eksempel ganske lang tid før den finner en sender etter jeg har skrudd på mobilen. Har også opplevd at jeg har mistet dekning i sentrumsområdene. Dårlig.

Lenke til kommentar
Fra One Calls sider:

 

"Dekningsutfall på mobilnettet 13.03.08

 

Det er tidvis dekningsutfall på NetComs mobilnett i flere større byer i Norge i dag. Vi forventer at denne situasjonen snart er utbedret.

 

Med vennlig hilsen

 

Reidun Stølen ~ Kundedirektør"

 

Er det Netcom som sliter nå?

 

Eneste utfallet som har vært på NetCom sitt nett i "flere større byer" i dag er en sender i et P-hus i Oslo, en sender i Lillestrøm, og et planlagt utfall i Trondheim.

 

Så denne føler jeg er en litt svak unnskyldning.

Lenke til kommentar

Har hatt OneCall siden rundt mai ifjor jeg også, og kan si at jeg er meget fornøyd. De to gangene jeg har vært nødt til å ringe kundeservice har jeg ventet max 10 minutter, og dette da det var stor pågang grunnet simkort som skulle byttes til nettwork norway.

 

Apropos det, de fikk ikke sendt simkortet til meg, så jeg kontaktet dem den ene dagen, da fikk jeg beskjed om at det skulle komme i posten dagen etterpå. Dagen etterpå kom det ikke i posten og jeg ringte dem da opp igjen (andre gang jeg har ringt kundeservice). De beklaget at det hadde blitt sendt, og sa at det var noen få som hadde fått dette problemet. De beklaget nok en gang og utsatte overføringen til nytt simkort til begynnelsen av april, så jeg ikke var uten telefon frem til jeg fikk sim-kortet. Dette var på fredag, og på tirsdag var det nye simkortet i posten.

 

Har med andre ord ikke hatt noen store problemer med onecall. Har kanskje hatt rundt 150 kroner i regninger totalt på nesten et år. Tror ikke jeg kan bytte til noe annet abonement nå, siden jeg har gått inn i en uvane å ringe folk for den minste ting grunnet at jeg ringer gratis, og ringer fremdeles ikke opp mine 120 minutt i måneden :p

 

EDIT: Har ikke hatt noen problem med dekning, jeg heller, har faktisk bedre dekning med netcom sitt nett på hytta enn med telenor.

Endret av bjorna
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Etter et par tlf har jeg fått opplyst at NWN faktisk er aktivt i oslo,

men at de har store dekningsproblemer (noe jeg allerede visste...)

Hvis du har klart å henge på nettet til NWN (utenom Stavanger/Sandnes) hører jeg gjerne fra deg om tid og sted. Jeg har vært testkunde siden høsten 2006, og siden 1.2.2007 har jeg ikke vært på NWNs nett mer enn maks 10 minutter av gangen, en håndfull ganger. Det er for så vidt riktig at nettet tidvis er synlig for visse typer mobiler på manuelt søk, men jeg har ikke klart å logge meg på.

 

Selv om det står NetworkNorway eller OneCall på displayet kan det godt hende at du henger på NCs nett. Mest sannsynlig gjør du det, siden nettet i Oslo ikke lar deg logge på. Ennå.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

ja...takk og farvel...

 

Etter 1 time og 15 minutter i kundeservice kø forrige uke ble det nok....

 

Fikk sms den 29 feb. om at jeg måtte bytte sim kort den 5 mars.Og om jeg ikke hadde mottatt kortet måtte jeg ringe inn.

 

Jeg hadde ikke mottatt noe kort, og ringte da inn. Noe som da ble 10 min i kø før jeg fikk snakke med noen.

 

Kundebehandleren sa at denne sms meldingen hadde kommet ut noe tidlig, og at jeg nok ville motta kortet over helgen eller dagen jeg skulle bytte.

 

Men neida. Ikke noe kort i sikte. Jeg ringer inn den 5 mars til One Call`s kundeservice,da jeg var lite interessert i å miste dekningen fordi jeg ikke hadde mottatt noe sim kort. Det ble da nye 15 min i kø før jeg fikk betjening.

 

Da jeg endelig kom igjennom fikk jeg snakke med ei "jente" som beklaget så mye,og hun skulle sende meg et nytt sim kort ASAP slik at jeg hadde det i hus fredag 7 mars.Til min store glede lå det et sim kort i postkassen 7 mars.Jeg puttet det i telefonen,men neida. Her var det ingen signaler å få. Dette var da sikkert sim kortet jeg skulle ha fått for en uke siden resonerte jeg meg frem til. Prøvde og ringe one calls kundeservice, men etter 50 min i kø ga jeg opp. Da var det fredag og jeg hadde vært uten muligheter for innkommende samtaler og sms i 2 1/2 døgn og uten mulighet for å sende sms og ringe i 2 døgn.

 

Da satt jeg med en telefon jeg hverken kunne ringe eller sende sms med, men siden det er en N82 kan jeg jo fint bruke den til mye annet :p

 

Fikk endelig sim kortet utpå formiddag lørdag 8 mars. Etter å ha plassert det i telefonen, fikk jeg deknig etter ett par minutter. Men det virker nå som jeg ikke har noe 3G lenger :(

 

Samboeren min skulle bytte sim den 6,men siden jeg ringte den 5 og sa ifra går det kanskje bra med overføringen hennes. Hun fikk beskjed om å bytte engang i april.Har ei vennine som havnet i akkurat samme situasjon med meg.

 

For meg virker det som om småoperatørene spinker og sparer slik at slike operasjoner som dette går rett i alle fallgruver som finnes. Virker også som om kundeservice er et begrep som ikke eksisterer. Sendte også en mail til dem den 5,men ikke noe svar ennå. Nå er det 8 dager siden.

 

Mange har gjort dette før dem. Mange har begynt i det små, for så å bli store. Det er ren og skjær inkompetanse som gjør at OneCall nå graver sin egen grav. Det går ikke ann å skylde på at de bytter nett.

Om de har lite ressurser kanskje de heller skulle flyttet færre kunder av gangen. Da hadde nok alt gått smidigere, og da kunne sikkert også kunderservicen ligget på et helt annet nivå. Skjerp dere ONECall.

 

nei...takk og farvel...

Endret av nerland
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt med i denne og andre "sutretåder" var jeg svært spent på hva som kanskje ikke kom til å skje da jeg skulle skifte SIM-kort i går.

 

Jeg skiftet SIM-kort (det nye hadde jeg fått i god tid), lastet ned nytt oppsett, og alt virket som det skulle.

 

Har en mistanke om at noen mangler forstand.

 

Og hvorfor skal dere ringe/maile (den påstått elendige) kundeservice hele tiden? Jeg har vært kunde hos OneCall i 2-to år. En gang (for ett år siden) trengte jeg å kontakte kundeservice, fikk mailsvar etter 12 minutter, lørdag ettermiddag, når det er stengt!

 

Nevner også at fruens SIM-kort ble skiftet dagen før mitt, problemfritt. Og ja, vi har dekning. Og får passord fra Skandiabanken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...