Gå til innhold

Har jeg vunnet..!?

Delvis

Anbefalte innlegg

Fikk i posten i dag, et sånn tilbud på et lottosystem

som av og til kommer.

Det var fra noe som kaller seg "PC-Tipping A/S" i Flekkefjord.

Og systemet het "Golden Lotto-systemet" som koster kr 298,-.

Fantastiske garantier selvsagt :-?

Med fulgte også et skrapelodd, og det viste seg at jeg har vunnet

en "hovedgevinst". Det sto avbildet 4 forskjellige av dem; Bærbar Pc, reise for to, mobiltlf m/internett og diamantring.

Regnet med at det ikke var noe av dette man ville få, sikkert bare en filleting.

Der sto et Tlf nr , så jeg ringte. En hyggelig fyr kunne bekrefte at jo, det var en av de fire tingene jeg hadde vunnet :o

Har fortsatt ikke mye tro på dette. Kan det være noe juks med den ringen?

Har scannet greia HER

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt opplagt svindel og fanteri, men det er jo bare å sende inn. Etterhvert når de begynner å bortforklare og nekter i gi deg en gevisnt, kan du jo "true" med anmeldelse, og sånne forbrukerprogramm som går på TV.

Ta kopi av loddet før du sender det fra deg.

Lenke til kommentar

Spurte ikke hva av dette jeg hadde vunnet. De hadde sikkert ikke kunnet eller villet si det, men jeg kunne jo prøvd å spurt, men kom ikke på det i farten.

Antagelig er det ringen. Han har kanskje kjøpt en hel haug av falske ringer i tyrkia eller noe, og så kommer han bare til å skylde på at han selv ble lurt. Kan tenke meg at det er noe sånt.

Hvor mye kan forresten en diamantring minimum ca være verd? Noen som vet det?

Hvis jeg skal sende inn loddet og få premien, var jeg nødt til å kjøpe

lotto-systemet. Det sa han til meg.

Men jeg er ikke intressert i det, uten at det skulle være noe brukbart hold i de gevinstene.

Normalt bare kaster jeg sånt som dette, men er faktisk litt i villrede her jeg.

Hva hadde dere gjort i dette tilfelle?

Lenke til kommentar

Eh... Det stod da ikke noe om at det ikke var flere enn 4 hovedgevinster...

Den hovedgevinsten du vant trenger altså ikke å stå på arkene du har fått.

Kanskje det var en überfet gul solhatt eller noe, eller kanskje plastikksolbriller? Man vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Eh... Det stod da ikke noe om at det ikke var flere enn 4 hovedgevinster...

Den hovedgevinsten du vant trenger altså ikke å stå på arkene du har fått.

Kanskje det var en überfet gul solhatt eller noe, eller kanskje plastikksolbriller? Man vet jo aldri...

Tenkte det samme som du der, så DET spurte jeg om - og han sa det bare var de fire premiene.

Olsen@

Ja, kanskje jeg skal ringe en gang til i morgen. Skulle det (mot formodning) være noelunde seriøst kan det vel ikke skade..

"specsene på laptopen"(??) vet jeg rett og slett ikke hva er. Har bare såvidt hørt om "laptop", og skjønner det er noe populært, men har uten videre oppfattet det som noe spillegreier(?), og har derfor ikke brydd meg om å vite mer om det :oops:

Lenke til kommentar

Dette er 99,9% sikkert bare fanteri, og jeg er nesten enda sikrere på at det skjuler seg en såkalt "hovedpremie" under hvert eneste lodd som er sendt ut.

Og selvfølgelig må man betale 298 kroner for å i det hele tatt få denne hovedpremien :roll: som ganske sikkert er noe billig juggel av en ring.

Allerede her burde varsellysene blinke for øynene dine.

Har du ikke sett på "TV2 hjelper deg"?

De tar jo opp slike saker med jevne mellomrom, og alle fornuftige mennesker sier det samme som meg, :wink: nemlig at lotterivirksomhet som kommer i posten skal i søppelet.

En "laptop" er forresten en bærbar PC. :)

Lenke til kommentar
Dette er 99,9% sikkert bare fanteri, og jeg er nesten enda sikrere på at det skjuler seg en såkalt "hovedpremie" under hvert eneste lodd som er sendt ut.

Og selvfølgelig må man betale 298 kroner for å i det hele tatt få denne hovedpremien :roll: som ganske sikkert er noe billig juggel av en ring.

Allerede her burde varsellysene blinke for øynene dine.

Har du ikke sett på "TV2 hjelper deg"?

De tar jo opp slike saker med jevne mellomrom, og alle fornuftige mennesker sier det samme som meg, :wink: nemlig at lotterivirksomhet som kommer i posten skal i søppelet.

En "laptop" er forresten en bærbar PC. :)

Joda, jeg er klar over alt det der, og skrev også at jeg regner med det (og da sannsynligvis ringene) som juks, og at jeg vanligvis bare kaster sånn som dette - så du er med respekt å melde litt lite observant hvis du ikke fikk med deg at "varsel-lampene" faktisk var utgangspunktet for hele innlegget her. :roll:

Men akkurat dette var så utspekulert laget, at det hadde den 00,01 % som du nevner - derfor dette lille stusseriet ...hvis du skjønner :-?

Du med linken til forbrukerombudets omtale, mange takk. Skummet foreløpig gjennom det (skal se nøyere senere) og kunne ikke se det sto noe direkte avklarende angående de premiene, men det er vel neppe noe å gå for nei :grumpy:

Lenke til kommentar

Heldiggris! Om du ikke vinner en tur for to til Thailand, så har du hvertfall litt spenning i hverdagen?? :lol:

Jeg hadde helt klart prøvd. :smile: Send dem loddet, men ta fotokopi av det først!! Gjør krav på premien din, om det så er en platikkring med knust glass i. Men så snart de ber om info om deg, eller du må betale noe eller binde deg til noe, så sett ut piggene og kontakt forbrukerrådet! Om det fører til at du ikke får en lap top, er det bedre enn at hele Norges "tante Olga" skal bli lurt gang etter gang!

Ta ansvar og stå på krava!! :woot:

Lenke til kommentar

Ja nå ringte jeg nettopp forbrukerombudet for å høre hva de kunne si.

Svaret var at dette var sendt ut til hundretusener med hovedgevinst til alle, og at jeg ikke kunne regne med å få noen gevinst.

Den klare oppfordringen fra dem var: Kast det i søpla!

Da gjør jeg det. Gidder ikke ta på meg noe møye med å sende det inn :):woot:

Takk for bidragene, og da spesielt henvisningen til forbrukerombudet

Lenke til kommentar
Ja nå ringte jeg nettopp forbrukerombudet for å høre hva de kunne si.

Svaret var at dette var sendt ut til hundretusener med hovedgevinst til alle, og at jeg ikke kunne regne med å få noen gevinst.

Den klare oppfordringen fra dem var: Kast det i søpla!

Da gjør jeg det. Gidder ikke ta på meg noe møye med å sende det inn :):woot:

Takk for bidragene, og da spesielt henvisningen til forbrukerombudet

NEI... ikke kast det i søpla...send den til meg. om det står at det er gevist så kan de glemme at jeg kjøper noe...får ta med noen kompiser på balltrær å se om dem ikke gir meg noe.. kan bli gøy. send meg melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...