grizley Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Etter å ha brukt min Sigma 70-200 f/2.8 noen uker nå, og blitt glad i den, vurderer jeg som emnetråden sier Sigma sin 24-70 f/2.8. Jeg lurer på i den forbindelse på om noen av dere kan fortelle litt om den. Skarphet, osv. Skal ha den på min 40D. På forhånd takk Lenke til kommentar
grizley Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Etter å ha brukt min Sigma 70-200 f/2.8 noen uker nå, og blitt glad i den, vurderer jeg som emnetråden sier Sigma sin 24-70 f/2.8. Jeg lurer på i den forbindelse på om noen av dere kan fortelle litt om den. Skarphet, osv. Skal ha den på min 40D. På forhånd takk Ingen? Jeg spurte her siden jeg ikke kunne finne brukererfaringer på Produktguiden Lenke til kommentar
diax Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du kan jo lese denne testen: http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Etter å ha brukt min Sigma 70-200 f/2.8 noen uker nå, og blitt glad i den, vurderer jeg som emnetråden sier Sigma sin 24-70 f/2.8. Jeg lurer på i den forbindelse på om noen av dere kan fortelle litt om den. Skarphet, osv. Skal ha den på min 40D.Ang. skarphet, er den meget god. Byggekvalitet også. Det Canon-brukere klager mest over, er at AF støyer noe, særlig sammenliknet med USM-objektiver. Den er likevel kjapp, men "høres treg ut", noe jeg har fått bekreftet fra brukere her på forumet også. Kan du leve med brennviddeomfanget, er den noe av det beste som er i sin prisklasse... Endret 10. mars 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det er en test på PhotoZone også. Tom Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Andre alternativer er Sigma 18-50 2.8, Tamron 17-50 2.8 og Tamron 28-70 2.8 som alle har fått mye skryt. Med de to førstnevnte får du vidvinkel også, noe jeg ikke ville vært foruten. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Etter å ha brukt min Sigma 70-200 f/2.8 noen uker nå, og blitt glad i den, vurderer jeg som emnetråden sier Sigma sin 24-70 f/2.8. Jeg lurer på i den forbindelse på om noen av dere kan fortelle litt om den. Skarphet, osv. Skal ha den på min 40D.Ang. skarphet, er den meget god. Byggekvalitet også. Det Canon-brukere klager mest over, er at AF støyer noe, særlig sammenliknet med USM-objektiver. Den er likevel kjapp, men "høres treg ut", noe jeg har fått bekreftet fra brukere her på forumet også. Kan du leve med brennviddeomfanget, er den noe av det beste som er i sin prisklasse... Da sier jeg tusen takk til deg, og dere andre som har svart. Jeg kommer til å dra til en butikk på lørdag for å teste Canon og Sigma sine versjoner av 24-70. Jeg liker det brennviddeomfanget i og med at jeg har en 70-200. Og etter at en 24-70 er i hus, vil jeg gå til innkjøp av en vidvinkel. F.eks en 10-22 eller der omkring. Da burde mine behov være dekket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå