Gå til innhold

Nvidia geforce 9600 GT, spørsmål om stockvifte.

Anbefalte innlegg

hei

på lang sikt planlegger jeg å kjøpe et nvidia geforce 9600gt. I tillegg til at jeg ser på pris og diverse specs er jeg også interessert i viften som følger med, men dem er det ikke lett å finne info om.. Jeg kvir meg litt for å bytte ut stockviften med en custom, så foreløpig er det kun stockvifter jeg er interessert i

mitt spørsmål er, hvem av de kjente produsentene er best på stockvifter til 9600GT, og hvis dette blir for vanskelig, hvem er best på stockvifter rent generelt? (f. eks: XFX, Gainward, Asus, Gigabyte, MSI, EVGA... kommer ikke på flere...)

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i testen at 9600 brukte mindre strøm/ampere/effekt eller hva man skal kalle det enn 8800, er det riktig? Er ute etter å minimisere strømforsyningsproblemer sammtidig som jeg får et middels greit kort.

Lenke til kommentar
Leste i testen at 9600 brukte mindre strøm/ampere/effekt eller hva man skal kalle det enn 8800, er det riktig? Er ute etter å minimisere strømforsyningsproblemer sammtidig som jeg får et middels greit kort.

jepp, det er helt riktig :)

hvis du er ute etter og spare strøm, er det nok best og kjøpe et 9600.

Det kommer jo litt ann på PC opsettet da.

Jeg ysns også personlig at 8800GT er best, jeg og en kompis har någenunde samme opsett, men han kan ikke dra Crysis (tar utgangspunkt i det siden det er et av de mer kravstore spillene på markedet) på high. Mitt 8800GT 512mb drar det uten problemer på high.

Men det er litt kjipt hvis du får kortet i posten og ikke kan bruke det pga for liten strømforsyning ;)

Strømforsyninger er relativt billige da.

Kan du legge ut PC oppsettet ditt. Det er sikkert noen her på hardware som kan måle sånn ca. hvor mye strøm det drar, så du kan se om du kan bruke et 8800GT

vel håper du finner noe av dette til hjelp :)

Lenke til kommentar

Du bør vel ha ca. 26A til singelt 8800gt.

Ellers, 9600 er ca 15-20% tregere enn 8800gt.

Det "hotteste" 9600 kortet, må vel være et GS kort med optisk ut, hdmi, displayport :-)

jfr. varme, etc. så stemmer det som mortis skriver.

Jeg har to 8800gts 512'er i sli og det ene kortet (som er øverst) er ca 10 grader varmere enn det nederste..

Det er pga under det nederste kortet, har jeg 2 x 80mm vifter som blåer inn, så det får jo fresh luft hele tiden.

Det andre kortet får jo denne oppvarmede luften opp til seg :p

Men jeg må si jeg digger at 8800gts 512 kortene blåser den varme luften ut av kabinettet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...