MoozeBlaster Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei. Jeg har drevet med produksjoner av animasjoner i programmet deluxe paint siden jeg hadde en amiga på tidlig 90-tallet. Etterhvert gikk jeg over til DPA (deluxe paint animation) til PC. Dette er et gammalt dosprogram fra midten av 90-tallet. Men jeg har fremdeles til gode å se et simpelt 2d-program som fungerer like bra og lettvindt. Etterhvert som windows 98 og til slutt xp kom, gikk jeg over til dosbox for å få til å kjøre dette programmet. Det gikk ganske bra. Men så kom vista... Problemene er mange. Men de to viktigste er disse: Frameraten: Hastigheten til animasjonene funker ikke som de skal. Hvis jeg f.eks velger 30 bilder pr sekund, går animasjonen mye raskere enn som så. Dette kunne jeg fikse på før når jeg hadde dosbox i win XP. Da stilte jeg bare på CPU cycles til jeg fikk rette hastighet. Men i Vista funker det ikke like bra Smooth playback i animasjonene mine: Hvis jeg bruker full skjerm i dosbox, hakker animasjonene mine noe sinnsykt. Spesielt når det er mye som skjer på skjermen. Noen dyktige datafolk der ute? trenger hjelp Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 for en respons.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå